هدیه مخابرات اصفهان به تیم‌های شرکت کننده در رویداد هم نت ict ؛ یکسال بهره‌مندی از امکانات مخابرات برای اجرا و پیاده سازی ایده

 مدیرعامل مخابرات استان اصفهان در راستای حمایت از ایده‌پردازان شرکت کننده در هم نت فناوری اطلاعات و ارتباطات، یکسال استفاده از امکانات مخابرات بصورت رایگان را به تیم های شرکت کننده هدیه نمود.
به گزارش اداره روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان، حسین کشایی در آیین اختتامیه نخستین رویداد کارآفرینی هم‌نت در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مقتدایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران مخابرات استان برگزار گردید، اظهار داشت: همانطور که طی این رویداد متوجه شدید ایجاد کسب و کار و به دست آوردن درآمد کار ساده‌ای نیست.
حسین کشایی افزود: در این رویداد هم‌نت شرکت‌کنندگان ظرف مدت ۴ روز ایده‌های خود را ارائه، از آن دفاع کردند و به یک مدل کسب و کار از آن ایده رسیدند و ظرف مدت ۴ دقیقه نتایج به دست آمده را ارائه نمودند.
وی با بیان اینکه از رویداد هم‌نت به عنوان یک پیش شتاب دهنده یاد می‌شود، خاطر نشان کرد: باید بررسی کنیم که مخابرات چطور می‌تواند یک پیش شتاب دهنده در عرصه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.
کشایی تأکید کرد: هر کدام از ایده های مطرح شده که قابل اجرا باشد و به درآمدزایی برای مخابرات منجر شود را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد و خریدار آن خواهیم بود.
وی در پایان با بیان اینکه این رویداد پربار و نتیجه بخش بود، تصریح کرد: فعالیت های شما زمانی پربارتر خواهد بود که ایده خود را پیاده‌سازی کنید و به نتیجه مطلوب دست یابید.
مقتدایی نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اذعان داشت: با توجه به اینکه در مجلس برای آینده کشور برنامه‌ریزی می‌شود و نتیجه این برنامه ها جایگاه کشور در آینده را رقم می‌زند، از نظرات و ایده‌های فرهیختگان و نخبگان در این زمینه استقبال می‌کنیم.
وی با اشاره به شدت گرفتن روند رشد و تحولات طی دهه های اخیر، اظهار داشت: نخبگان کشور باید مراقب باشند از این فرآیند عقب نمانده و اطلاعات و دانش خود را به روز نگه دارند.
وی بهبود خدمات و در کنار آن استفاده از فناوری در کوچک کردن بخش عمومی را مهم قلمداد کرد و افزود: در جهان رو به رشد امروز اگر برای پیشرفت تلاش نکنیم عملا زمان را از دست می‌دهیم و باید بطور جدی به این مسئله فکر کنیم.
در ادامه مشایخی معاون بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان اصفهان اظهار داشت: برای اجرای این رویداد کارآفرینی تحقیقات خود را از سال گذشته آغاز نمودیم و موفق شدیم نخستین هم نت ict کشور را اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: اگر چه هدف متعالی هم‌نت آموزش افراد دارای ایده برای پیاده سازی یک طرح تجاری است، ولی فعالیت گروهی و چگونگی تعامل با همگروهیان نیز دستاوردی دیگر از این رویداد است.
وی عنوان نمود: از حدود ۸۵ ایده ارائه شده به هم‌نتict  تیم داوری اولیه ۳۰ ایده را انتخاب نمودند و از این میان ۲۴ ایده موفق به تشکیل تیم شدند.
وی به فرآیندهای این رویداد اشاره و افزود: آموزش، انجام کار تیمی، ارائه نتیجه به داوران و در نهایت انتخاب تیم برتر توسط امتیازات بدست امده طی مراحل مختلف داوری ادامه فرآیندهای رویداد هم نت ict بود.
مشایخی یادآور شد: تیم های برتر سه ماه برای اجرای طرح خود فرصت دارند و در طول این مسیر طولانی و پرپیچ و خم باید نهایت تلاش خود را بکار بندند.
شایان ذکر است: نخستین رویداد هم‌نت فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور حدود ۱۳۰ شرکت کننده روز شنبه ۲۱ شهریور آغاز شد و شامگاه سه شنبه ۲۴ شهریور با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان داد.
این رویداد با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان استان اصفهان، توسط شرکت مخابرات استان اصفهان و با هدف شناسایی ایده های کارآفرینانه، حمایت مادی و فیزیکی از صاحبان ایده برای تولید محصول و تبدیل شدن به یک کسب و کار برگزار شد.
بیشتر ایده های مطرح شده در این رویداد شامل نرم افزارهای کاربردی مبتنی بر تلفن همراه و سایت‌های اینترنتی بود.
تیم برتر و نخست این رویداد، تیم «رافینا» با ایده نرم افزار کاربردی هوشمند ویژه افراد ناشنوا، معرفی شد و تیم‌های آی سی تی سک  با ایده سیستم‌های امنیتی مخابرات ویژه کاربران و وب مانی میکر با ایده ایجاد بستر برای تسهیل گران و مشاوران اقتصادی به مقام دوم و سوم دست یافتند.
همچنین گروه تخصصی امیرکبیر با ایده تحلیل آسیب‌پذیری فایلهای اجرایی به رتبه چهارم دست یافت.
رویداد هم نت شامل همکاری، مشکل گشایی، نوآوری و توانمندسازی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تا تبدیل ایده به محصول یا یک کسب و کار است و در نهایت منجر به سودآوری برای صاحبان ایده و شرکتهای مخابراتی می شود.
در رویداد هم نت، صنعتگران، سرمایه گذاران و صاحبان فناوری درباره مسائل و معضلاتشان به امید پیدا کردن راه حل گفت‌و‌گو کرده و آموزش های فشرده ای درباره کسب و کار دریافت می کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *