وضعیت تصادفات چهارمحال و بختیاری در نوروز نوروز خونین در جاده‌های چهارمحال و بختیاری

تصادفات منجر به فوت تعطیلات نوروز در چهارمحال و بختیاری از رشد ۱۴۰ درصدی برخوردار بود که بارش برف و باران و لغزندگی جاده‌ها، یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش این آمار به شمار می‌رود. استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های کوهستانی کشور است که در جنوب غربی رشته ‌کوه زاگرس قرار دارد. استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان کریدور ارتباطی شمال به جنوب کشور در حال حاضر دارای ۸۴۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۰ کیلومتر راه فرعی، ۱۵۷ کیلومتر بزرگراه، و ۲ هزار و ۳۶۶ کیلومتر راه روستایی و مجموع ۳ هزار و ۶۸۶ کیلومتر راه آسفالته در بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است. این استان به‌واسطه قرار گرفتن در ارتفاعات، دارای جاده‌های پرپیچ‌وخم است. بعضی جاده‌های چهارمحال و بختیاری از جنگل‌های بلوط زاگرس عبور می‌کند و بعضی جاده‌ها از داخل دره‌ها و بعضی دیگر نیز از دشت‌های پهناور این استان. استان چهارمحال و بختیاری در مسیر ارتباطی جنوب کشور به مرکز ایران قرار گرفته است و جاده اصفهان – بروجن – لردگان – خوزستان و برعکس
پرترددترین جاده این استان است. در نوروز امسال به گفته مسئولان حمل‌ونقل و پایانه چهارمحال و بختیاری بیش از ۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری به‌وسیله دستگاه‌های تردد شمار ثبت‌ شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. بیشترین تردد در محور شهرکرد – سورشجان با ۵۱۰ هزار ۱۳۰ تردد و کمترین تردد نیز در محور ناغان -شلمزار با ۵۶ هزار تردد ثبت ‌شده است.
رشد جالب توجه تصادفات منجر به فوت
رییس پلیس‌راه استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری دارای
۴ هزار و ۸۵۰ پیچ در جاده‌هاست که همین امر نقش مهمی در وقوع تصادفات دارد.
رحمت‌الله نجفی ادامه داد: میزان تصادفات در چهارمحال و بختیاری از رشد جالب ‌توجهی برخوردار بوده که بارش برف و باران در بعضی روزها و لغزندگی جاده‌ها نقش مهمی در افزایش تصادفات داشته است. وی ادامه داد: میزان تصادفات منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری از رشد ۸۵ درصدی برخوردار و همچنین میزان تصادفات منجر به متوفیات (تصادفات چند فوتی) از رشد
۱۴۰ درصدی برخوردار بوده است.
محورهای پرحادثه
وی با اشاره به محورهای پرحادثه استان در نوروز امسال عنوان کرد: محور کیار – ناغان، محور لردگان – بروجن و محور شهرکرد – شلمزار از پرحادثه‌ترین محورهای مواصلاتی در نوروز امسال استان بوده‌اند.
رییس پلیس‌راه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بسیاری از تصادفات در جاده‌های استان منجر به واژگونی خودرو شده است، بیان کرد: تجاوز از سرعت مجاز و لغزندگی جاده‌ها در پی بارش برف و باران نقش مهمی در افزایش تصادفات و واژگونی خودروها داشته است.
وی ادامه داد: تصادفاتی که منجر به زخمی شدن سرنشین‌ها شده از کاهش ۱۰ درصدی برخوردار بوده است. رییس پلیس‌راه استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تجاوز از سرعت مجاز و لغزندگی جاده‌ها، انحراف غیرمجاز و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین عوامل تصادفات در روزهای نوروز امسال به شمار می‌روند.
رییس پلیس‌راه استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: صدور برگ جریمه ۱۰ درصد در روزهای نوروز امسال نسبت به سال گذشته در چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است.
افزایش تخلفات رانندگی
وی با اشاره به افزایش تخلفات رانندگی در روزهای نوروز امسال ادامه داد: سبقت غیرمجاز ۶۰ درصد، سرعت غیرمجاز ۲۱ درصد و انحراف به چپ ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. وی ادامه داد: توقیف خودرو در روزهای نوروز ۱۰۶ درصد و توقیف موتور سیکلت نیز ۳۲ درصد در این استان رشد داشته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *