«چهل آیینه» را در اصفهان ببینید

کیمیای وطن: گالری شماره دو موزه هنرهای معاصر اصفهان، میزبان نمایشگاه کتابت سوره «حمد» و آیات ابتدایی سوره «بقره» است. در این گالری ۴۰ قطعه کتابت فاخر خوشنویسی صفحه اول و دوم قرآن کریم سوره «حمد» و «بقره» از گنجینه و کتابخانه و موزه ملی ملک تهران با عنوان «چهل آیینه» به نمایش در آمده است. این سوره به خط‌های ثلث، نسخ، نستعلیق و خط کوفی کتابت شده که قدمت تاریخی آن‌ها متعلق به قرن‌های ۱۱ تا ۱۳ هجری است. براساس این گزارش، این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ تا روز ۲۰ فروردین‌ماه سال ۹۵ برای بازدید علاقه‌مندان در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان واقع در خیابان استانداری دایرخواهد بود.
اعزام ۶۲۹ مبلّغ به نقاط
مختلف یزد
کارشناس اعزام مبلّغ اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در سه ماهه چهارم سال گذشته ۶۲۹ مبلّغ و بانوی مبلّغ به نقاط مختلف استان اعزام شده‌اند. به گزارش روابط‌ عمومی تبلیغات اسلامی استان یزد حجت‌الاسلام حسین میرجلیلی، کارشناس اعزام مبلغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار کرد: در سه ماهه چهارم سال گذشته ۶۲۹ مبلّغ و بانوی مبلّغ در مناسبت‌های گوناگون به نقاط مختلف استان اعزام شده‌اند. وی افزود: از مجموع مبلّغان اعزامی در فصل زمستان، ۴۰ نفر غیر بومی و ۵۸۹ نفر بومی بوده‌اند که با حضور در نقاط مختلف استان به فعالیت تبلیغی مبادرت داشته‌اند.
برگزاری مسابقه تلاوت احسن در اصفهان
مسابقه تلاوت احسن با مشارکت اداره‌های اوقاف و امور خیریه شمال استان اصفهان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقه، انتخاب برترین قاریان قرآن شمال استان اصفهان از سوی موسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان است. حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی حسن‌زاده
مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسابقه در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌گردد؛ مرحله مقدماتی مسابقه به صورت غیرحضوری و از طریق ارسال فایل صوتی و مرحله نهایی از طریق تلاوت حضوری در مراسم اختتامیه مسابقه با حضور مردم و قاریان ممتاز برگزار می‌شود، میزبان این مسابقه شهرستان کاشان است.

 

رشد گردشگران نوروزی
استان کرمان
دبیر ستاد خدمات سفر استان کرمان گفت: در ورودی مسافران نوروزی به استان کرمان ۴۵ درصد و در اقامت اعم از هتل، مهمانسرا و آموزش و پرورش بیش از ۵۰ درصد رشد در نوروز ۹۵ داشتیم. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمود وفایی، صبح یکشنبه ۱۵ فروردین ماه در نخستین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال جدید با ارایه گزارشی از وضعیت مسافران نوروزی در استان کرمان اظهار کرد: صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورها و پایه‌های اساسی بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است و ما چاره‌ای جز جدا شدن از اقتصاد نفتی نداریم و یکی از راه‌ها، اقتصاد گردشگری است که ارزآور است. وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که تلاش‌های مدیریت استان در سال گذشته
رویکرد موثری در رونق صنعت گردشگری استان بوده و جهت گیری استان خوب بوده است.
وی افزود: باغ فتح آباد کرمان که فقط شش ماه است به مراکز گردشگری استان اضافه شده، در نوروز امسال نزدیک به ۶۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته است.
برپایی نمایشگاه سنگ‌های قیمتی در اصفهان
کیمیای وطن: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از برپایی نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در گالری نقش خانه اصفهان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی استان اصفهان، جعفر جعفر صالحی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه هنر دستی گوهرتراشی یکی از صنایع دستی مهم استان است که نیاز به توجه ویژه دارد، با همکاری تشکل زمین‌شناسی افق در نمایشگاه فوق الذکر سنگ‌های قیمتی نیمه قیمتی و هنر دستی گوهر تراشی به نمایش عموم در آمده است. گفتنی است در هنر گوهرتراشی سنگ‌های قیمتی همچون عقیق پس از استخراج از معدن در سه مرحله برش تراش و پرداخت شده و به صورت‌های مختلف استفاده می‌شود.
شایان ذکر است این نمایشگاه با حضور مدیر کل میراث استان افتتاح شده و تا تاریخ ۱۹ فروردین ماه سال جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به صورت رایگان پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای دستی استان اصفهان است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *