چه زمانی ایمپلنت با موفقیت بیشتری همراه است؟

فاطمه احمدی

دبیر علمی کنگره ایمپلنت دندانی، گفت: افراد سیگاری که روزانه استعمال بیش از ۱۰ نخ سیگار دارند و بیمارانی که داروهای کورتن استفاده می‌کنند، بهتر است برای آنها ایمپلنت انجام نشود.
احمد مقاره عابد، فلوشیپ ایمپلنت‌های دندانی در آستانه برگزاری چهارمین کنگره ایمپلنت دندانی، اظهار کرد: مشکلات حین کاشت ایمپلنت، پس از جراحی یا زمان کارگذاشتن روکش و پروتز که ممکن است یک دندانپزشک چه در نواحی زیبایی چه نواحی غیر زیبایی با آن مواجه شود در این کنگره، بحث و گفت‌وگو می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه ایمپلنت نیز مطرح خواهد شد.
وی با بیان اینکه کاشت ایمپلنت در نواحی عصب فک تحتانی می‌تواند خطرناک باشد و باید دقت زیادی در انجام آن صورت گیرد، افزود: کسانی که مشکل سیستمیک همچون دیابت و پوکی استخوان کنترل نشده دارند، عمل قلب باز یا پیوند کلیه شده‌اند، افرادی که مشکلات عصبی داشته یا سیمی درمانی شده‌اند به دلیل کیفیت استخوانی پایین، انجام ایمپلنت برای آنها با محدودیت همراه است.
مقاره عابد با اشاره به اینکه انجام ایمپلنت امروزه فراگیر شده است، بیان داشت: جنس فلز ایمپلنت تیتانیوم است و به دلیل گران‌قیمت بودن کاشت ایمپلنت پیش از این، بیشتر در شمال تهران و جنوب اصفهان استقبال شده بود؛ ولی امروزه آمار با ورود برندهای جدید کره‌ای که قیمت پایین‌تری دارند، بیشتر شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *