چه کسانی نمی‌توانند از درمان «ایمپلنت» استفاده کنند

فاطمه احمدی

دبیر علمی همایش بین‌المللی ایمپلنت‌های دندانی، گفت: افراد در حال رشد، کسانی که سابقه سکته قلبی در شش ماه گذشته را داشته یا افرادی که عفونت حاد کنترل نشده دارند؛ همچنین معتادان به مخدرها از انجام ایمپلنت بر حذر می‌شوند.
سعید نصوحیان در آستانه برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی ایمپلنت‌های دندانی، اظهار داشت: ایمپلنت‌ها ظاهری مشابه دندان‌های طبیعی دارد و بیمار در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن احساس آسایش می‌کند.
دانشیار گروه پروتزهای دندانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ادامه داد: تقریبا ایمپلنت دندانی یکی از بهترین روش‌های درمان بی دندانی است. ایمپلنت شامل ۳ بخش اصلی فیکسچر، اباتمنت و تاج دندان است.
نصوحیان گفت: جنس ایمپلنت معمولا از فلزات مختلف یا سرامیک‌هایی با ساختار مشابه استخوان است که با بافت‌های بدن سازگاز هستند و در حال حاضر اغلب فیکسچرها از فلز تیتانیوم خالص یا آلیاژ آن است و اباتمنت و قطعات پروتزی از آلیاژهای مختلف تیتانیوم ساخته می‌شود.
نصوحیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه کسانی نمی‌توانند از درمان ایمپلنت استفاده کنند، خاطرنشان کرد: افراد در حال رشد، کسانی که سابقه سکته قلبی در شش ماه گذشته را دارند یا افرادی که عفونت حاد کنترل نشده دارند، همچنین معتادان به الکل و مخدرها از انجام ایمپلنت بر حذر می‌شوند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *