کیمیای وطن بررسی کرد : بهترین تلویزیون‌های OLED بازار

بردیا عباس زاده

تلویزیون‌های OLED یکی از جدیدترین پیشرفت‌های تکنولوژی تصویری است. این تلویزیون‌ها با ظاهری خمیده تصویری فراگیر را خلق می‌کنند که بیننده را جذب خود می‌کند. این تکنولوژی اگرچه تا حدی گران است اما اگر قصد خرید یکی از این تلویزیون‌ها را دارید خواندن این گزارش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 EA9700 و EA9800 آل جی

قیمت: نامشخص

شروع سلطه‌ی ال‌جی بر بازار تلویزیون‌های OLED با مدل‌های EA9700 و EA9800 بود. این تلویزیون‌ها که اواخر سال ۲۰۱۴ وارد بازار شدند، با طراحی زیبا نگاه‌های زیادی را به خود جلب کردند. رزولوشن ۱۰۸۰P، نمایشگر خمیده، طراحی خیره‌کننده با پایه‌ی شیشه‌ای و بدنه‌ای از جنیس فایبر کربن همگی باعث شدند تا اولین تلویزیون OLED به یکی از بهترین تلویزیون‌های بازار تبدیل شود. کارشناسان مختلف کیفیت تصویر این تلویزیون را خیره کننده عنوان کردند. در حال حاضر مدل‌های EA9700 و EA9800 در بازار موجود نیستند. اما اگر رزولوشن ۱۰۸۰P برای شما کافی است و از لحاظ بودجه نیز محدودیت دارید، در صورت یافتن یکی از مدل‌های مذکور، در خرید آن شک نکنید.

 EC9300GI آل جی

قیمت: حدود ۸ میلیون تومان

ال‌جی نسل جدید تلویزیون‌های OLED خود را در چند مدل مختلف عرضه کرده تا گزینه‌های بیشتری را برای خریداران فراهم کند. در حال حاضر ارزان‌ترین تلویزیون OLED‌ بازار، مدل EC9300GI است. البته منظور از قیمت پایین، مقایسه‌ی قیمت این تلویزیون با سایر انواع OLED‌ است زیرا برچسب قیمت ۸ میلیون تومانی این محصول ۵۵ اینچی با رزلوشن ۱۰۸۰P، به هیچ وجه ارزان نیست. با همین بودجه می‌توانید بهترین تلویزیون LED بازار را با اندازه‌ی ۶۵ اینچ و رزولوشن ۴K تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که هیچ گرانی بی دلیل نیست. زیرا EC9300GI به راحتی بهترین LED بازار را در کیفیت تصویر شکست می‌دهد.

 ۴۸JC6960 سامسونگ

قیمت: حدود ۳٫۵ میلیون تومان

سامسونگ در سال ۲۰۱۵ هم مانند سال‌های قبل، مدل‌های متنوعی را روانه‌ی بازار کرد که «۴۸J6960» یکی از آن‌هاست؛ یک تلویزیون ۴۸ اینچی خمیده که برای خانه‌های نسبتاً بزرگ مناسب است. این تلویزیون می‌تواند تصاویر را با کیفیت Full HD به نمایش بگذارد و صدای آن هم به لطف وجود بلندگوهای ۱۰ واتی‌اش، قابل‌قبول است. اما این تمام ماجرا نیست. در قلب این محصول به یک گیرنده‌ی دیجیتال دسترسی دارید و همچنین شاهد تنوع قابل‌قبولی از درگاه‌های ارتباطی هستید. چهار درگاه HDMI و یک ورودی کامپوزیت و کامپوننت، ورودی‌های تصویر را شکل داده‌اند؛ علاوه‌براین، خروجی صدای دیجیتال در کنار هدفون برای شنیدن هرچه‌بهتر به شما کمک می‌کند. در پایان هم با سه درگاه USB این امکان برایتان وجود دارد که از فلش‌مموری یا هارددیسک اکسترنال استفاده کنید. همچنین به لطف درگاه LAN می‌توانید به‌سادگی به اینترنت متصل شوید. این مدل از رابط کاربری خوبی بهره می‌برد و استفاده از آن بسیار راحت است. در پایان می‌توان گفت اگر به دنبال یک تلویزیون هوشمند می‌گردید که امکاناتی قابل‌قبول داشته باشد، ۴۸J6960 انتخاب مناسبی است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *