یارانه ۲ میلیون و ۷۳۹ هزار نفر قطع شد

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: یارانه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر غیرنیازمند حذف شد که از این تعداد حدود ۸۷۰ هزار نفر اعتراض کردند و پس از بررسی یارانه ۵۶۱ هزار نفر دوباره برقرار شد. اکبر ایزدی تصریح کرد: این امر هرچند سبب فشار سنگین به دولت یازدهم برای تأمین ماهانه نزدیک به ۳۵ هزار میلیارد ریال شده، اما برخلاف دولت گذشته ریالی از بانک مرکزی و خزانه‌داری کل استقراض نشده و مبالغ جالب توجهی نیز در امر سلامت، کمک به نیازمندان، تولید و شرکت‌ها پرداخت شده است. وی افزود: از ابتدای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در اواخر سال ۱۳۸۹ تا پایان بهمن سال گذشته نزدیک به ۲ تریلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده و این رقم نزدیک به بودجه عمرانی
۵ سال کشور است.

شرط بخشودگی جریمه
دیرکرد
در صورت تسویه‌حساب جریمه‌های رانندگی توسط مالکان خودرو تا آذرماه ۹۵ جریمه دیرکرد پرداخت قبوض تا پایان سال ۹۴ بخشیده می‌شود. نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته مجلس تبصره الحاقی یک لایحه بودجه ۹۵ را به این شکل در بخش درآمدی به تصویب رساندند که در صورت پرداخت تسویه‌حساب قبوض جریمه‌های رانندگی توسط مالکان خودرو تا پایان آذرماه ۹۵
جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت تا پایان سال ۹۴ بخشیده می‌شود.

فرایند اجرای قانون خودرویی کلید خورد
با تصویب اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیئت دولت، اجرای این قانون به زودی آغاز خواهد شد. طبق این قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه نظارت بر اجرایی شدن این قانون را بر عهده خواهد داشت و بازرسان این وزارتخانه بر عملکرد شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو نظارت خواهند کرد. کارشناسان امیدوارند با اجرایی شدن اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو موارد نقض حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو کاهش
یابد.

لزوم کاهش قیمت خودرو در سال جاری

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: قیمت خودرو در سال جاری باید کاهش یابد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد جعفری اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن برجام بخشی از هزینه‌های تولید خودرو در کشور کاهش یافته است. وی با بیان اینکه بنابراین خودروسازان در سال جاری باید قیمت محصولاتشان را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش قیمت، کیفیت خودروهای داخلی نیز باید افزایش یابد.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در زمان تحریم، خودروسازان بخشی از قطعات مورد نیاز را از قطعات بی‌کیفیت چینی تأمین می‌کردند؛ بنابراین با اجرایی شدن برجام باید قطعات را از منابع اصلی تأمین کنند. وی افزود: در سال جاری مصرف‌کنندگان باید شاهد افزایش محسوس کیفیت خودروهای داخلی باشند؛ زیرا دیگر بهانه‌ای چون تحریم و مشکل تأمین قطعات اصلی، وجود ندارد. جعفری تصریح کرد: شورای رقابت باید با در نظر گرفتن تناسب بین قیمت و کیفیت خودروهای داخلی نسبت به کاهش قیمت‌ها اقدام کند.

«پاتک» ایران به عربستان در بازار نفت

عربستان با افزایش عرضه و تهدید نفتکش‌های خارجی درحالی به دنبال «فریز» بشکه‌های نفت ایران در پساتحریم بود که با امضای قراردادهای جدید و افزایش صادرات نفت، سعودی‌ها در بازار نفت پاتک خورده‌اند. آمارهای مستند حاکی از آن است که در طول حدود دو ماه نخست لغو تحریم‌ها و در حالی که کماکان محدودیت‌های سوئیفت، انتقال منابع ارزی، تأمین بیمه کشتی‌های نفتکش پابرجاست، حجم صادرات نفت خام ایران با افزایش نزدیک به
۶۰ درصدی همراه شده است. همزمان با انتشار آمار صادرات نفت، در پایانه‌های نفتی ایران هم کشتی‌های نفتکش متعلق به مشتریان نفتی ایران در آسیا و اروپا در حال پهلوگیری و بارگیری هستند؛ به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط یک کشتی نفتکش در پایانه‌های نفتی کشور در خلیج فارس نفت را بارگیری و به بازارهای هدف انتقال داده است. در این بین به نظر می‌رسد دو «تک» عربستان سعودی، شامل افزایش عرضه و سپس تهدید کشتی‌های نفتکش حامل نفت صادراتی ایران، تاکنون ناکارآمد بوده؛ به طوری‌که صرفا در بازار اتحادیه اروپا حجم فروش نفت ایران از مرز ۵۰۰ هزار بشکه در روز عبور کرده است.

جزییات پروژه‌های توسعه کشاورزی گلخانه‌ای

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه کشاورزی گلخانه‌ای را تشریح کرد و گفت: سطح گلخانه‌های کشور تا افق ۱۴۰۴ به ۵ برابر میزان فعلی می‌رسد. داریوش سالم‌پور، رییس گروه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با مهر اظهارداشت: براساس آمار رسمی اعلام شده، سطح گلخانه‌های ایران تا پایان سال ۹۳، معادل ۹ هزار و ۶۰۶ هکتار بوده است.
وی افزود: عدد مذکور در مقایسه با سال ۹۲ که سطح گلخانه‌های کشور ۸ هزار و ۸۱۸ هکتار بوده است، حدود ۹ درصد افزایش دارد. سالم پور با بیان اینکه آمار رسمی سطح گلخانه‌های کشور در سال ۹۴ هنوز اعلام نشده است، افزود: پیش بینی ما، این است که سطح گلخانه‌های کشور در سال ۹۴، بین ۷ تا ۱۰ درصد افزایش داشته است.
سالم‌پور ۶ هزار و ۸۵۱ هکتار از سطح گلخانه‌های کشور را مربوط به محصولات سبزی و صیفی دانست و ادامه داد: ۲ هزار و ۲۲۲ هکتار از این سطح نیز مربوط به گل و گیاهان زینتی، ۲۵۲ هکتار مربوط به توت فرنگی و ۲۸۰ هکتار مربوط به سایر محصولات است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *