خسارت ۲۵۵ میلیاردی به محصولات کشاورزی اصفهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: در نیمه اول فروردین سرمازدگی
طوفان و بارش برف و باران ۲۵۵ میلیاردتومان به محصولات کشاورزی استان اصفهان خسارت وارد کرده است. اصغر محسن‌زاده کرمانی با اشاره به اینکه بارش برف و باران، سرما و طوفان در نیمه اول فروردین ماه خسارات زیادی را به بخش کشاورزی و دامپروری استان اصفهان وارد کرده است، اظهار داشت: بر این اساس با توجه به گزارشات جمع‌آوری شده در نیمه اول امسال به محصولات باغی استان ۲۴۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. وی در خصوص خسارات وارد شده به محصولات زراعی استان اصفهان در نیمه اول فروردین ماه نیز ابراز داشت: به این بخش نیز در آخرین برآورد ۷ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همچنین به وارد شدن ۶ میلیارد تومان خسارت به بخش دامپروری و کندوهای زنبور عسل استان اصفهان اشاره داشت و افزود: این خسارت در بخش ریزش دیوار دامپروی‌ها و خسارت به تاسیسات بوده است. محسن‌زاده کرمانی با اشاره به اینکه پرداخت خسارات به کشاورزان و دامپروران تنها از طریق بیمه امکان‌پذیر است، ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون ۷۰ درصد از کشاورزان استان محصولات خود را بیمه کرده‌اند.

چالش‌های تولیدکنندگان
شن و ماسه اصفهان
استاندار اصفهان با اشاره به چالش تولیدکنندگان شن و ماسه گفت: به دلیل گسترش شهر اصفهان و نزدیک شدن به معادن و واحدهای تولیدی شن و ماسه، با آلایندگی زیست‌محیطی در حاشیه شهر روبه‌رو هستیم که در این راستا شورا به دنبال راهکارهای عملیاتی برای کاهش آلایندگی و همچنین متوقف نشدن تولید شن و ماسه در شرق اصفهان است. رسول زرگرپور جابه‌جایی واحدهای تولید شن وماسه را بر اساس رعایت استانداردهای محیط زیست و منابع طبیعی لازم دانست و افزود: به جای راهکارهای کوتاه‌مدت یک ساله باید راهکار بلندمدت برای چالش تولیدکنندگان شن و ماسه اتخاذ کرد. وی اضافه کرد: فعالان این بخش با شناسایی مناطق قابل صدور مجوز برای برداشت شن و ماسه می‌توانند مجوزهای لازم را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت و به فعالیت خود در این بخش ادامه دهند. وی با اشاره به کاهش شن و ماسه رودخانه‌ای در اصفهان خواستار توجه تولیدکنندگان این بخش به شن و ماسه کوهی شد و گفت: با شناسایی معادن مناسب برای تولید شن و ماسه می‌توان به عنوان جایگزین شن و ماسه رودخانه‌ای از این ظرفیت استفاده کرد. زرگرپور بیان کرد: استان اصفهان در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی پیشرو خواهد بود؛ زیرا ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی این استان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

حضور ۱۲۰ مشارکت کننده
در پنجمین نمایشگاه گل و گیاه
پنجمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و فضای سبز شهری، ماهیان و پرندگان تزیینی که از اول تا ششم اردیبهشت سال جاری در محل برگزاری نمایشگاه‌های استان اصفهان در کنار پل شهرستان برگزار می‌شود، با حضور ۱۲۰ مشارکت کننده همراه خواهد بود. این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۹۰۰۰ متر مربع با حضور مشارکت‌کنندگانی از استان‌های البرز، همدان مرکزی، مازندران، گیلان، کردستان، فارس خراسان رضوی، تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی کلید می‌خورد. شرکت‌های حاضر در نمایشگاه امسال در زمینه‌های گل و گیاه آپارتمانی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، گل آرایی درختچه‌های تزیینی، انواع خاک، کود، سم و بذر ماهی‌ها و پرندگان تزیینی و تجهیزات گلخانه‌ای به نمایش محصولات و خدمات خود می‌پردازند. همچنین انجمن‌ها و نشریات مرتبط تخصصی نیز حضور فعالی در این رویداد خواهند داشت. حضور پررنگ شرکت‌های داروسازی گیاهی، همکاری نزدیک و اثربخش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تفکیک کامل سالن‌ها بر اساس موضوعات، اضافه شدن زیرگروه پرندگان تزیینی به عنوان و زمینه فعالیت‌های نمایشگاه و اضافه شدن بیش از یک سالن به متراژ نمایشگاه از تفاوت‌های شاخص این دوره محسوب می‌شود. نمایشگاه مذکور در ساعات بازدید ۱۵ تا ۲۲ میزبان حضور عموم علاقه‌مندان به ویژه مخاطبان خاص است.

لزوم تشکیل پنجره واحد
در چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تسریع در تشکیل پنجره واحد در استان گفت: این پروژه، گامی بزرگ و مؤثر در راستای اقدام و عمل در سیستم اداری است. قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه تسریع در تشکیل پنجره واحد
اظهار کرد: پنجره واحد، مرکزی است که مسئول صدور مجوزهاست و باعث تسریع در اخذ مجوزها و صرفه‌جویی در وقت ارباب رجوع می‌شود. وی با اشاره به اینکه این مرکز باید در سال گذشته تشکیل می‌شد
تصریح کرد: پنجره واحد پ از صدور مجوز، با استفاده از اینترنت و سایر سیستم‌های اطلاع‌رسانی باید به ارباب رجوع اطلاع‌رسانی کند که امور مربوط به اخذ مجوز درخواستی انجام شده و به مرکز مراجعه کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *