صادرات روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت ایران به یونان

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به آغاز صادرات نفت ایران به یونان اعلام کرد: روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت به این کشور اروپایی صادر می‌شود. سیدمحسن قمصری درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به یونان گفت: براساس توافقی که با شرکت «هلنیک پترولیوم» انجام شده، صادرات نفت خام ایران به این کشور اروپایی آغاز شده است. مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از صادرات روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت خام به این کشور اروپایی خبر داد و افزود: یونان، یکی از بازارهای سنتی نفت ایران پیش از اعمال تحریم‌هاست که صادرات نفت به این کشور اروپایی به‌تازه‌گی کلید خورده است. به گزارش مهر، پس از توافق ایران و بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت یونان به منظور از سرگیری معاملات نفت خام، این کشور اروپایی خواستار انتقال و ترانزیت گاز ایران هم به کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است. «پانوس اسکورلتیس»، وزیر انرژی یونان اخیرا با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با ایران به منظور واردات و ترانزیت گاز طبیعی گفته است: بر اساس پتانسیل و ظرفیت‌های دو کشور، در حال گفت‌وگو برای تبدیل کردن یونان به دروازه صادرات گاز و انرژی ایران به اروپا هستیم.

صادرات شکر اصفهانی به کشور عراق
اولین محموله شکر صادراتی با نظارت شرکت بازرگانی دولتی ایران و استاندارهای جهانی از طریق یکی از کارخانجات استان اصفهان از طریق راه ترانزیت زمینی به کشور عراق صادر شد.
مهندس رضا نیک نداف مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ده کشور در این خصوص گفت: بر اساس تفاهم نامه فی مابین شرکت بازرگانی دولتی ایران و دولت عراق قرار شد مقدار ۱۷۵۰۰ تن شکر سفید با معیار و استاندارهای جهانی در موعد مقرر به کشور عراق حمل وصادر شود. وی افزود: این میزان تولید با نظارت نماینده این شرکت و نماینده شرکت بازرسی کالاهای تجاری ایران (IGI) انجام و در کیسه‌های ۵۰ کیلویی با طرح شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC) صادر
می‌گردد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *