استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد: وجود بیش از ۴۹ هزار بی‌سواد در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری از وجود ۴۹ هزار و ۹۸۱ بی‌سواد در استان خبر داد و گفت: به هر اندازه که منطقه‌ای از امکانات محروم‌تر باشد، نرخ بی‌سوادی در استان بیشتر است.
قاسم سلیمانی دشتکی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طبق قرارداد میان مدیران مربوطه، وزارت آموزش و پرورش و خیران مدرسه‌ساز، مسئولان آموزش و پرورش موظف به بررسی احداث مدارس هستند.
وی افزود: مدیران مربوطه به تمامی تعهدات خود درخصوص تامین اعتبار سهمیه مطابق این توافق‌نامه عمل خواهند کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری آمار نرخ بی‌سوادی در استان را مبهم دانست و گفت: انجام سرشماری سال ۱۳۹۵، می‌تواند در رفع بسیاری از این ابهامات و مشخص شدن نرخ واقعی بی‌سوادی در چهارمحال و بختیاری موثر باشد. سلیمانی دشتکی با اشاره به عملکرد مطلوب آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کاهش مراجعات مردمی به حوزه آموزش و پرورش نشان‌دهنده رضایتمندی مردم از این حوزه است.
وی در ادامه تصریح کرد: امسال نیز مبلغ ۷۶۰ میلیون ریال اعتبار جهت برگزاری مراسم هفته بزرگداشت معلم بین مناطق مختلف استان توزیع شده بود تا علاوه بر عملکرد مطلوب آموزش و پرورش، با اجرای مراسم بهتر، میزان رضایتمندی مردم از این حوزه افزایش یابد.
استاندار چهارمحال و بختیاری از وجود ۴۹ هزار و ۹۸۱ بی‌سواد در استان خبر داد و گفت: به هر اندازه که منطقه‌ای از امکانات محروم‌تر باشد، نرخ بی‌سوادی در استان بیشتر است. وی احداث دو مدرسه در خاران و شیرانی شهرستان لردگان را ضروری دانست و افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام حاجی‌آباد، رحیم‌آباد و چاهگاه میراس باید در سال جاری تکمیل شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان:
طرح توشه برکت در اصفهان اجرایی می‌شود

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان از اجرای طرح توشه برکت در این استان خبر داد. به گزارش ربیع به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، حمیدرضا شیران با اشاره به نزدیک شدن روزهای پایانی ماه شعبان و فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و همچنین هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام، این نهاد برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای برای کاهش نیاز معیشتی و کمک به ۹۶ هزار خانوار تحت پوشش را در دستور کار خود دارد.
وی افزود: اجرای طرح توشه برکت با شعار «هر خانواده اهل سخاوت، هزینه یک سبد غذایی نیازمندان»، به نحوی که هیچ سفره‌ای در ماه مبارک رمضان خالی از مواد غذایی ضروری در افطار و سحر نباشد، با همکاری نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در کلیه دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، بسیج، مساجد و مصلا‌های نماز جمعه و بازار در سطح استان برگزار خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: جمع آوری کمک‌های مردم نیکوکار در این پایگاه‌ها در روز جمعه ۲۱ خردادماه انجام و در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع خواهد شد. وی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی‌های همیشگی مردم سخاوتمند استان با کمیته امداد ابراز امیدواری کرد
با مشارکت و همکاری همه‌جانبه اقشار مختلف مردم، برکت ویژه‌ای از اجرای این طرح به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت برسد.
شیران افزود: به همین منظور شماره حساب جاری ۲-۳۰۹۱۴۰۷-۱۱-۲۴۰۱ و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران برای دریافت کمک‌هایی نقدی مردم نوع‌دوست در نظر گرفته شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *