کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در ذوب آهن اصفهان

کیمیای وطن: مدیر آبرسانی شرکت
ذوب آهن اصفهان گفت: مصرف آب در کارخانه ذوب آهن با وجود افزایش تولید ۴۰ درصد کاهش یافت. اسماعیلی با بیان اینکه طرح‌های در دست اقدام برای صرفه‌جویی مصرف آب در ذوب آهن شامل بازسازی برج‌های خنک کننده و ساخت تصفیه پساب صنعتی کارخانه است، اظهار داشت: در حال حاضر مصرف آب کارخانه ذوب آهن، شامل کارخانه، فولاد سبا، پالایشگاه قطران و دیگر شرکت‌های واقع در مجموعه به طور متوسط ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برآورد شده که به رغم افزایش تولید محصول، بیش از ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی گردیده است. وی با اشاره به تشکیل کمیته صرفه‌جویی مصرف آب در کارخانه ذوب آهن افزود: این کمیته متشکل از مسئولان انرژی تمام بخش‌هاست و اقدامات موثری را در سال‌های گذشته انجام داده‌اند که حاصل آن کاهش مصرف جالب توجه آب بوده است. مدیر آبرسانی شرکت ذوب آهن اصفهان ادامه داد: از جمله این اقدامات در نورد ۳۰۰ مصرف آب کوره رولیکی از سیکل تمیز به سیکل کثیف تغییر داده شد که نتیجه آن کاهش مصرف آب صنعتی تازه است.
وی بیان داشت: طرح خرید و انتقال پساب شهر زرین‌شهر در سال گذشته به اتمام رسید و اکنون حدود ۲۰۰ متر مکعب در ساعت پساب خریداری شده جهت آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.
اسماعیلی اضافه کرد: همچنین پروژه پژوهش تصفیه پساب‌های صنعتی سمی‌ کارخانه در دست اقدام است که پس از تصفیه بتوان در آبیاری فضای سبز یا خط تولید از آن استفاده کرد.

استاندار اصفهان مطرح کرد:
تلاش برای کاهش
روزهای هوای ناسالم
استاندار اصفهان گفت: کاهش روزهای هوای ناسالم و تلاش برای احیای تالاب گاوخونی بخشی از اقدامات انجام شده است که باید بیان و مطرح شود.
رسول زرگرپور در مراسم گرامیداشت روز جهانی محیط زیست اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ‌حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی ‌همه تلقی می‌شود؛ از این رو طبق قانون اساسی فعالیت‌های غیرقابل جبران و خسارت‌های اقتصادی به محیط زیست ممنوع است.
وی با بیان اینکه گرد و غبار عامل ایجاد بیماری‌های تنفسی و ریوی بسیاری است، تصریح کرد: چند سالی است که با پدیده گرد و غبار به عنوان یک چالش زیست‌محیطی در استان مواجه هستیم که به صورت ویژه در ۹ شهرستان استان افزایش پیدا کرده است.
استاندار اصفهان ادامه داد: از تشکل‌های مردم‌نهاد انتظار داریم که به مسئولان استان بابت اقداماتی که انجام می‌دهند علاوه بر بیان چالش‌ها و مشکلات دست کم یک خداقوت بگویند.
زرگرپور در ادامه و در رابطه با مطالبه جریان پیدا کردن همیشگی زاینده‌رود عنوان کرد: اگر بخواهید زاینده‌رود در تابستان هم جاری باشد این به این معنی است که در این چندماه از شیرهای آب‌ خانه‌ها به جای آب، هوا بیاید.
طیب‌نیا در صحن مجلس خبر داد:
۱۲ برنامه ملی دولت
در حوزه اقتصاد مقاومتی
وزیر امور اقتصادی و دارایی از طراحی ۱۲ برنامه ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ خبر داد. علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی مجلس
با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: همان‌طور که در انقلاب اسلامی ‌و جنگ تحمیلی مقاومت نتیجه داد امروز هم در خیزش اقتصادی، مقاومت
و ایستادگی جواب می‌دهد.
وی با اشاره به نارسایی‌های بلندمدت ساختاری و نهادی در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم گفت: رشد اقتصادی با میانگین ۲ درصد برای دوره هشت‌ساله منتهی به سال ۹۲ را شاهد بودیم که این رشد به سختی و کمتر از میانگین ۴.۶ درصدی رشد بلندمدت اقتصادی کشور در نیم قرن اخیر
و نیز هدف رشد ۸ درصدی برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه بوده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با بیان اینکه اجرای جدی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط ستاد فرماندهی دولت در دست پیگیری است
خاطرنشان کرد: ۱۲ برنامه ملی در این حوزه در دست طراحی و اقدام است که از جمله آن‌ها می‌توان به عدالت‌محوری، شفاف‌سازی
و سالم‌سازی اقتصاد کشور، توسعه اقتصادی دانش‌بنیان، هدفمندسازی یارانه‌ها
مردمی‌کردن اقتصاد و سیاست‌های پولی و ارزی اشاره کرد.
طیب‌نیا تصریح کرد: ذیل هر یک از این طرح‌های ملی، برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *