هشدار یک استاد پیشکسوت دانشگاه: اصفهان در معرض انقراض است

یک استاد پیشکسوت دانشگاه اصفهان گفت: اگر کنار رودخانه زاینده‌رود یک چاه ۴۲ متری هم بزنیم آب نخواهد داشت، لذا حل مسئله زاینده‌رود یک تصمیم عمومی، مملکتی و دنیایی می‌خواهد. پیشنهاد من این است که به‌جای ماشین‌سواری در این شهر دوچرخه‌سواری کنیم شاید بتوان کمکی کرد. دکتر عباس ادیب با اشاره به زاینده‌رودی که دیگر زنده نیست، اظهار کرد: اصفهان با همه سابقه درخشان خود در معرض انقراض است، مسئله کم‌آبی از اهمیت زیادی برخوردار است، همه ما آب لوله‌کشی داریم و از آن استفاده می‌کنیم اما مسئله ما آب لوله‌کشی نیست مسئله آسمان است که برکت خود را از ما گرفته است. استاد داروسازی دانشگاه اصفهان افزود: مسئله اساسی این شهر و این مملکت آب است. حیات و زندگی این شهر به زاینده‌رود بستگی داشته و دارد. عمق چاه‌ها در حبیب‌آباد از سیصد متر تجاوز کرده است، اما دیگری آبی وجود ندارد، اگر کنار رودخانه ۴۲ متر چاه هم بزنیم آب نخواهد داشت و این مسئله‌ای نیست که اینجا بتوان آن را حل کرد یک تصمیم عمومی، مملکتی و دنیایی می‌خواهد

 

تاکید استاندار اصفهان بر تکمیل محور اصفهان- اردستان

استاندار اصفهان بر تکمیل محور اصفهان- اردستان تأکید کرد و خواستار اتمام آن تا پایان سال ۹۶ شد. در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان رسول زرگرپور استاندار اصفهان با تأکید بر ساخت ۲۳ کیلومتر باقیمانده از محور اصفهان – اردستان خواستار انتخاب پیمانکار برای قطعات باقیمانده شد و گفت: احداث جاده‌ها باید درشان استان اصفهان باشد و ساخت این محور بین دو شهرستان مهم اصفهان و اردستان حائز اهمیت است. استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۹۶ کل این محور به طول ۷۲ کیلومتر به بهره‌برداری برسد. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این خصوص ضمن تأکید بر دو بانده شدن اکثر راه‌های استان گفت: تنها شهرستانی که تاکنون جاده آن به مرکز استان به صورت دوبانده متصل نشده است جاده اردستان است.

 

آماده سازی “اپلیکیشن جامع گردشگری” در آینده نزدیک

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری و اتاق فکر مرکز اصفهان‌شناسی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با حضور فرهیختگان و نخبگان اصفهان، ۲۶ مهرماه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رئیس مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز گفت: در طول فعالیت ۱۰ ساله مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، ۵۲ جلد کتاب چاپ و منتشر شده است. حمید فرهمند با اشاره به ضرورت بازخوانی و همگرایی دیدگاه‌های روشنفکران اصفهان اظهار کرد: این مرکز تاکنون با دانشگاه هنر اصفهان و مجموعه تخت فولاد اصفهان و بقیه مراکز مربوطه ارتباط خوبی برقرار کرده است. رئیس مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره با خلأ بزرگ در حوزه گردشگری اصفهان تصریح کرد: متأسفانه هیچ کتاب جامعی در حوزه گردشگری چاپ نشده بود اما مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با طراحی کتابی جامع در این حوزه که تمام مسیرها و روزهای بازدید از آثار را مشخص کرده، خدمت بزرگی به گردشگران کرده است که اپلیکیشن اندرویدی آن هم در حال آماده‌سازی است.

 

پایان طرح آب‌رسانی بن-بروجن تا سال آینده

معاون امور برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مهندسی آب و فاضلاب کشور از تکمیل پروژه آب‌رسانی بن-بروجن تا پایان سال مالی ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: اخباری که مبنی بر توقف این طرح منتشر شده، واقعیت ندارد. علی‌اصغر قانع در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای طرح آب‌رسانی بن تا بروجن اظهار کرد: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ آب است که در پیوست ۱ قانون بودجه وجود دارد. وی بابیان اینکه این طرح از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است گفت: بعد از سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال بختیاری و تاکید ایشان در تسریع انجام این پروژه، عملیات اجرایی آغاز و تا کنون نیز ۱۳ کیلومتر از طرح خط انتقال تکمیل و اجرا شده است. به گفته وی، مابقی لوله‌های مورد نیاز خط اصلی به میزان ۷۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده و در حال حاضر آماده ساخت است. در زمینه تصفیه خانه این طرح نیز قرار است که با تأمین مالی بخش خصوص که از طریق خرید تضمینی است کار را پیش ببریم. وی ادامه داد: برای این منظور نیز یک مرحله مناقصه انجام شده و به دنبال این هستیم که با انجام مذاکراتی با سرمایه گذاران عملیات اجرای تصفیه‌خانه را آغاز کنیم. وی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل علی‌رغم وجود محدودیت‌های مالی این پروژه نسبت به پروژه‌های دیگر فعال‌تر بوده به طوری که طی یک‌سال گذشته با مشاوران، کارفرمایان و پیمانکاران این طرح توانستیم برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام دهیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *