روایت عزت ا.. ضرغامی ازناگفته های فتنه ۸۸ :  مقام معظم رهبری از فتنه گران خواستند با ضدانقلاب مرزبندی کنید

زهرا نصیری

رهبر معظم انقلاب از سران فتنه خواستند که با دشمنان مرزبندی کنند اما این اتفاق رخ نداد، تجمعات آنها دیگر با حضور جمعیت زیادی برگزار نمی‌شد در حالی که مردمی که حتی به جریان شکست خورده رآی داده بودند در حماسه ۹ دی در حمایت از رهبر و حاکمیت به میدان آمدند و مرزبندی خود را با دشمن اعلام کردند. رئیس سابق صداو سیما که ۸ دی ماه میهمان ویژه اصفهانی‌ها برای سخنرانی در میدان انقلاب این شهر بود ازحربه های مختلف دشمن برای فتنه انگیزی درسال ۸۸ و برنامه‌هایی که بعد ازاین واقعه در کشور به وجود آمد سخن گفت والبته از زوایای برنامه‌های پنهان فتنه گران داخلی و خارجی که دست در دست بیگانان و استکبار برای ضربه زدن به نظام و ولایت فقیه هم قسم شده بودند پرده برداشت. سید عزت‌الله ضرغامی، حماسه مردم در ۹ دی ماه ۸۸ را با نام انقلاب بزرگ سوم در ایران توصیف کرد و ادامه داد: این حماسه آفرینی مردم نقطه عطفی در تاریخ ایران است که مردم با مشت‌های محکم خود به دهان استکبار از دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهداء درمیان این همه ظلم دفاع کردند.

پیشگامی مردم اصفهان در هشتم دی ماه ۸۸ بی نظیربود

وی پیشگامی و حماسه آفرینی مردم اصفهان در هشتم دی ماه را که از قاب دوربین‌های رسانه ملی به کشورمخابره شد را دارای نقش تعیین کننده در خلق حماسه نهم دی در سراسر کشور دانست و ادامه داد: به عنوان کسی که مسؤولیت داشته‌ام، می‌دانم پیشگامی شما مردم اصفهان، مثل دوران دفاع مقدس و بقیه برهه‌های تاریخی، نقش تعیین کننده‌ای در خلق حماسه ۹ دی داشتید که متعلق به کل ایران بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: علی رغم تمام توطئه‌ها در این سال‌ها در مقابل شهدا روسفید هستید، بدانید که حماسه ۹ دی در حد انقلاب بزرگ بود، به نام انقلاب سوم شناخته می‌شود و از نقاط عطف جمهوری اسلامی است.

بازخوانی فتنه ۸۸ برای نسل جوان

وی تصریح کرد: باید این حوادث برای جوانان و نوجونان بازخوانی شود تا این نسل هم بداند و بفهمد مردم خودجوش و بدون کار اطلاع رسانی به میدان آمده و از آرمان‌ها و دستاوردهای شهدای خود حمایت کردند، استکبار در سال ۸۸ کمی امیدوار شد چون حوادث آن زمان را بزرگنمایی کرده و ابایی از این کار نداشتند که تلاش خود برای براندازی نظام اسلامی را به زبان بیاورند. عضو شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ با رمز تقلب آغاز شد و به سرعت رنگ باخت چراکه این انتخابات مردمی بود تصریح کرد: برخی خواص که امتحان بدی در این حادثه پس دادند، به حقیقتی که سال‌های دراز از آن اطلاع داشتند، چشم بستند، چون آنها خود سال‌ها مسئول بوده و می‌دانستند که در چنین انتخاباتی تقلب ممکن نیست اما با این حال ادعای خود را مطرح کردند. وی به ادعای تقلب در زمان کاندیداتوری مهدی کروبی در دوره قبل از ۸۸ نیز از سوی وی اشاره کرد و بیان داشت: آن زمان طرف مقابل کروبی دولت اصلاحات بود اما چطور آنها بدون توجه به این اعتراض نتیجه انتخابات را اعلام کرده و حتی از سالم برگزار شدن انتخابات نیز تقدیر و تحسین کردند. آن زمان موسوی لاری در مقابل رهبر معظم انقلاب در سال ۸۴ و همچنین در مقابل رسانه ملی نتایج انتخابات را اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب هم این انتخابات را تحسین کردند. وی بیان داشت: چرا برخی خواص در سال ۸۸ اینگونه صحبت نکردند، در حالی که با آنها همراهی و در حضور همه نمایندگان جریان‌های معترض آرا بازشماری شد. این در حالی بود که نمایندگان آنها گفتند اگر آرا بازشماری شود، باز هم مساله ما چیز دیگری است. ضرغامی ابراز کرد: در سال ۸۸ سیزده میلیون نفر به یکی از سران فتنه رأی دادند اما خود این افراد هم در همان حماسه ۹ دی شرکت کردند؛ با این نگاه‌ها و تطمیعی که صورت گرفت، همین افراد در مقابل دوربین‌ها اظهار کردند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند. وی تصریح کرد: پس از خطبه‌های مقام معظم رهبری که در نماز جمعه تهران خوانده شد، به همه ثابت شد که دیگر جایی برای اعتراض و شعار تقلب وجود ندارد.

طرح “اسب تروآ” برای فنته در نمازجمعه ۲۲ بهمن ۸۸

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: فتنه‌گران حتی برای حضور در نماز جمعه تهران جمعیتی یک میلیون نفری را به عنوان معترض پیش‌بینی کرده بودند، اما هیچ تجمع و اعتراضی صورت نگرفت و این نشان دهنده‌شکست دشمن بود. ضرغامی، با اشاره به طرح‌های دشمن برای تداوم اعتراضات گفت: وزیر فراری ضد فرهنگ اعلام کرد که نقشه طرح” اسب تروآ “را انجام دهید، هدف آنها مقابله با نظام در تجمع روز ۲۲ بهمن در میدان آزادی بود، قرار بود با نشان‌های سبز، جنبش خود را به جهان نشان دهند، ما در صدا و سیما برنامه‌ها را برای پخش جهانی روز ۲۲ بهمن کنترل می‌کردیم و متوجه شدیم همه شبکه‌ها همزمان در حال پخش مراسم تهران هستند چون منتظر بودند طرح “اسب تروآ” اجرا شود اما اینچنین نشد و مشخص شد جایی که ملت ایران حضور دارد طرح‌های آنها کاری از پیش نخواهد برد.

بی‌حیایی فتنه گران درمقابل رهبرمعظم انقلاب

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دوره دوم ریاست جمهوری خود به دلیل ناکارآمدی موسوی نمی‌خواستند او را به عنوان نخست وزیر انتخابات کنند اما امام راحل مصلحت دانستند و چون امام گفته بودند رهبر انقلاب این موضوع را پذیرفتند، اکنون نیز ولی فقیه به دنبال حمایت از حقوق مردم است پس چطور اکنون اصل ولایت فقیه را زیر سؤال می‌برند. وی با بیان اینکه بعد از این اتفاقات یکی از سران فتنه حاضر نشد در رسانه ملی با کسی صحبت کند و اظهار کرده بود که می‌خواهد بیانیه‌ای را به طور زنده بخواندافزود: برخورد دوگانه‌ای که در برخی از خواص فتنه ۸۸ مشاهده می‌شود، باید متوجه شد که مردم از این اتفاقات مطلع هستند اما آیا در مقابل این همه بزرگواری رهبر معظم انقلاب مقابل فتنه‌گران، چرا باید آن‌ها بی‌حیایی خود را نشان داده و توجهی نکنند! ضرغامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از فتنه گران خواستند که با ضدانقلاب‌ها مرزبندی کنید، گفت: در زمانی که صدا و سیما می‌خواست اعتراضات برخی از عوامل ضدانقلاب حاضر در خارج از کشور را نشان دهد، به دلیل پوشش نامناسب این افراد که تعداد آن‌ها کمتر از ۲۰ نفر بود، با مشکل مواجه شد.

وزیر نا فرهنگ دولت اصلاحات درکنار خواننده زن ضدانقلاب در فتنه ۸۸

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به پخش برخی تصاویر رفتارهای فتنه‌گران از تلویزیون گفت: وقتی عصر عاشورا به امام حسین (ع) اهانت کردند ما ابتدا شک داشتیم که این تصاویر را پخش کنیم چون افرادی مثل “اکبر گنجی و خانم گوگوش” یا همان وزیر نافرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات و خواننده زن ضدانقلاب چرا در کنار هم حضور داشتند؟ اما سرانجام به نتیجه رسیدیم که این تصاویر باید پخش شود تا مردم بدانند چه کسانی به دنبال آتش زدن خیمه امام حسین (ع) هستند، اما این بار نیز آنها نتوانستند مرزبندی خود را اعلام کنند و به تعبیری لال شدند. وی تصریح کرد: شبکه‌های فارسی زبان در برگزاری تجمعات به مردم خط و آدرس داده و حتی یک مجری این شبکه طرز تهیه ککتول ملوتوف را می‌داد، اکنون مردم باید بدانند تمام بازی‌هایی که دشمنان درباره حقوق بشر در می‌آوردند جز پوچی چیزی نیست.

خصم دشمن به قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران هم رسید

وی با اشاره به برنامه‌هایی که آمریکایی‌ها برای این فتنه داشتند گفت: کلینتون تغییر سایت توییتر را به تعویق انداخت تا اتفاقات داخلی ایران به راحتی پوشش داده شود. ضرغامی ادامه داد: مردم و به خصوص جوانان بدانند که تمام بازی‌های حقوق بشر به همه ثابت شده است چراکه حقوق بشر فقط شعارهای توخالی است؛ در آن زمان از ۲۶ ماهواره موجود ۲۵ عدد آن را بروی جمهوری اسلامی ایران قطع کردند و تنها یک ماهواره در اختیار ما بود؛ اما در همین حین بود که با تخصص جوانان و مهندسان توسط همین یک ماهواره اقداماتی صورت گرفت که شبکه‌های ما قطع نشود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت روز ۹ دی متذکر شد: حماسه این روز کارگاه آموزشی فوق‌العاده‌ای برای همه ماست چراکه خود این حماسه یک دفاع مقدس ۸ ماهه بود و بهترین الگو برای مرور تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود. وی تصریح کرد: ملت ایران در حماسه ۹ دی نشان دادند که به لحاظ فکری ایران بسیار رشد کرده است؛ شعور ملت ایران نشان داد که این فتنه گرد و غباری بود که حق در آن گم می‌شد اما مردم به خوبی در این گرد و غبار حق را یافتند.

باید به ظرفیت‌های ملت اتکا کرد

ضرغامی با اشاره به اینکه باید به ظرفیت‌های ملت اتکا کرد، گفت: این همه ظرفیت‌های بزرگ و کوچک در ایران وجود دارد اما امروز اشتغال مشکل اصلی خانواده‌هاست که باید به این ظرفیت‌ها اتکا کرد تا آنچه که شایسته این ملت است برای مردم فراهم شود. رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: امروز مشکل اشتغال در کشور وجود دارد در حالی که اشتغال شرافت مندانه ترین مطالبه مزدم است، باید به ظرفیت‌های دخلی اتکا کرد تا آنچه که شایسته است برای مردم ایران فراهم شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *