۴۴هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی برای شغل ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار هفته نامه کیمیای کویر: مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها از کاهش تعداد به کارگماردگان در سال ۹۳ نسبت به ۹۲خبر داد و گفت: درسال ۹۲ مطابق آمار ثبت شده ۲۰۴ هزار به کار گمارده داشتیم و در سال ۹۳ این عدد به ۱۸۴هزار نفر رسیده است.

محمداکبرنیا درباره آمارهای حوزه اشتغال نسبت به آمار ثبت شده در سامانه کاریابی ها گفت: تعداد به کارگماردگان در سال ۹۳نسبت به ۹۲ روند کاهشی داشته است. در سال ۹۲بر اساس آمار ثبت شده در سامانه کاریابی‌ها حدود ۲۰۴هزار به کارگمارده داشتیم که این میزان در سال ۹۳ به حدود ۱۸۴ هزار نفر رسیده است.

اکبرنیا در پاسخ به اینکه کارجویان متقاضی شغل ثبت نام شده در سامانه کاریابی ها از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی یا افراد دیپلمه هستند گفت: تعدادکل جویندگان کار در سال ۹۲ و۹۳ حدود یک میلیون و ۱۰۸هزار نفر بوده اند که ۷۳۸هزار نفر آنها مرد و ۳۶۹ هزار نفر زن بوده اند.

اکبرنیا بیان کرد: از بین یک میلیون و ۱۰۸هزار نفر متقاضی شغل طی دوسال اخیر حدود ۵۹هزار نفر بی سواد، ۶۱هزار نفر دارای مدرک ابتدایی، ۱۳۵ هزار نفردارای مدرک راهنمایی، ۸۳هزار نفر دارای مدرک متوسطه، ۲۸۵ هزار نفر دارای مدرک دیپلم، ۱۰۹هزار نفر دارای مدرک فوق دیپلم، ۳۲۸هزار نفر جوینده کار لیسانس و ۴۴هزار نفر دارای مدرک بالاتر از لیسانس بودند که در سامانه کاریابی‌ها ثبت نام کردند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها افزود:در بین رتبه های دانشگاهی ۷۷هزار نفر لیسانسه به کار گمارده شده‌ وجود دارد و ۳۲هزار نفر نیز فوق دیپلمه بوده که به کار گمارده شده‌اند و بیشترین به کار گماردگان متعلق به دیپلمه‌ها است که حدود ۱۲۶هزار نفر می‌باشند.

اکبرنیا بیان کرد: در سال ۹۲ تعداد جویندگان کار ۵۸۱هزار نفر بوده است، در سال ۹۳حدود ۵۱۶هزار نفر جویندگان کار بوده اند. تعداد فرصت شغلی معرفی شده از سوی کارفرمایان اعلام شده در سال ۹۲حدود۵۴۴ هزار نفر بوده ودر سال ۹۳ حدود ۴۰۰هزار نفر بوده است.

وی در بیان آمار ثبت شده مرتبط به سال جاری گفت:در سه ماهه اول سال ۹۴  تا کنون تعداد جویندگان کار ۱۲۶هزار نفربوده که از این میان ۸۱هزار فرصت شغلی از سوی کارفرمایان اعلام آمادگی برای جذب نیروی کار کرده‌اند که حدود ۳۵ هزار نفر به کار گمارده شده اند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها در پاسخ به اینکه فرصت های شغلی اعلام شده از سوی کارفرمایان در کدام بخش‌هاست گفت: در بخش کشاورزی این میزان اندک است اما در بخش صنعتی و خدماتی فرصت شغلی بیشتری وجود دارد.

منبع:تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *