زنان طلایه‌داران تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

درهمایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار مطرح شد:

زنان طلایه‌داران تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

عکس: اتاق بازرگانی اصفهان

زهرا نصیری

همایش ملی جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار با رویکرد نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در اصفهان آغاز به کار کرد. معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان، درآئین این همایش رویکرد بهینه کاوی تجربیات زنان موفق درحوزه اقتصادی و کارآفرینی و با هدف شناسایی زنان توانمند در اصفهان را مهمترین هدف این همایش عنوان کرد و بیان داشت: معرفی زنان کارآفرین و تجربیات آنان به عنوان الگوهای موفق در عرصه کار و زندگی، تبادل تجربیات زنان کارآفرین موفق در سطح ملی، ترویج و توسعه فرهنگ نقش آفرینی زنان در راستای دستیابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار، استفاده بهینه از توانایی زنان در حوزه‌های مختلف، کمک به ایجاد شبکه‌ای اطلاعاتی و ارتباطی میان زنان کارآفرین در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی و ترغیب بانوان کشور برای حضور در فعالیت‌های کارآفرینی در سطح ملی و بین المللی از اهداف این همایش است. زهرا اخوان نسب، ادامه داد: تلاش برای شناسایی و معرفی زنان موفق اصفهان و معرفی جایگاه آنان در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور از دیگر اهداف این نشست است. وی افزود: باید مشارکت همه جانبه زنان برای افزایش توانمندی زیاد شود و زنان در حوزه‌های تصمیم گیری مشارکت بیشتری داشته باشند. وی با بیان اینکه یکی از محورهای این همایش بحث اقتصاد مقاومتی است گفت: زنان طلایه‌داران تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و می‌توانند در مدیریت اقتصادی خانواده در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید، نقش محوری داشته باشند. معاون امور بانوان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: شهر اصفهان ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد، بنابراین می‌تواند فرصت و بسترهای مناسبی را برای حضور بیشتر زنان در حوزه‌های مختلف فراهم آورد. زهرا اخوان نسب یادآوری کرد: در سال‌های اخیر نبوغ زنان و نقش برجسته و سازنده آنها در صحنه‌های اقتصاد داخلی و خارجی نمایان بوده است و بر این اساس می‌توان با معرفی قابلیت‌های زنان و تجارب ارزشمند آنان در حوزه کسب و کار، جایگاه واقعی آنان را تثبیت کرده و به اعتلای کمی و کیفی جامعه کمک کرد. وی تاکید کرد: براساس آخرین سرشماری نفوس، از جمعیت حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان اصفهان حدود دو میلیون و ۵۶۰ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند. که در همین زمینه نیزهم اکنون بیش از ۶۵ درصد آمار جمعیتی ورود به دانشگاههای کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

 

اخوان نسب اظهارداشت: براساس یک تحقیق علمی، بیش از ۱۱ درصد زنان ایران از نظر اقتصادی فعال هستند که ۴۴ درصد فعالیت آنها در زمینه تولیدی و ۵۶ درصد در زمینه خدماتی است.

اقتصاد مقاومتی پیاده نشود؛ پیشرفت درکارنیست

در ادامه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی به سهم ۱۰۰ درصدی زنان در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: زنان نه تنها نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند بلکه مربی نیمی دیگر از جامعه هستند و از این جهت در تمام اقتصاد نقش مهمی را ایفا می‌کنند. زهرا سعیدی صبح افزود: مهم‌ترین ویژگی ایرانیان حماسه‌آفرینی است و نقش زنان در این حماسه‌آفرینی آشکار است. نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی به فرمان جهاد اقتصادی که توسط مقام معظم رهبری داده شده است اشاره کرد و افزود: تا اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی پیاده نشود جامعه پیشرفت نخواهد کرد. سعیدی به سهم ۱۰۰ درصدی زنان در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: زنان نه تنها نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند بلکه مربی نیمی دیگر از جامعه هستند و از این جهت در تمام اقتصاد نقش مهمی را ایفا می‌کنند و باید با تقویت روحیه خودباوری و امید و انگیزه در این بخش از جامعه، نشاط اسلامی را تقویت کرده و به فردایی بهتر دست یابیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *