پیش به سوی آسمان آبی

نگاهی به دلایل موفقیت منصوریان

پیش به سوی آسمان آبی

هامون رشیدیان

استقلال ایران موفق شد در یک دیدار تماشایی با ۳ گل التعاون عربستان را درهم بکوبد و گام محکمی در راه صعود از گروه خود بردارد. این موفقیت در کنار درخشش ستاره‌های جوان استقلال بدون شک مدیون علیرضا منصوریان مربی جوان و باانگیزه استقلال است. منصوریان که فصل دشواری را پشت سر می‌گذاشت در نهایت پس از فراز و فرودهای بسیار موفق شده نظم تیمی و سبک بازی مورد نظرش را به تیم دیکته کند هر چند هنوز بازیکنان استقلال نمی‌توانند ۱۰۰ درصد خواسته‌های منصوریان را اجرا کنند اما فعلاً که همین مقدار فعلی هم برای پیروزی کافیست. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به دلایل موفقیت‌های اخیر سرمربی استقلال.

تعصب کنار زمین

علیرضا منصوریان از آن دسته مربیانی است که هرگز نمی‌تواند کنار خط آرام بایستد و نمایش شاگردانش را تماشا کند. او مانند بازیکنان داخل زمین استرس دارد، پرآفت و خیز است و البته نسبت به هر اتفاقی که در زمین بازی رخ می‌دهد واکنش‌هایی نشان می‌دهد. شاید زمانی که استقلال نتایج خوبی در لیگ‌برتر نمی‌گرفت خیلی‌ها می‌گفتند این جنب‌وجوش‌ها به بازیکنان داخل زمین استرس می‌دهد اما حالا بسیاری از هواداران استقلال عاشق همین تحرکات کنار خط هستند. منصوریان که در دورانی که در فوتبال حضور دارد کاملاً نشان داده که تعصب خاصی به استقلال دارد حالا با جنب و جوش‌هایی که کنار خط دارد همین موضوع را به هواداران تیمش نشان می‌دهد.

کم شدن استرس

منصوریان مربی‌ای است که بارها نشان داده پیش از اینکه تیمش به نتیجه برسد استرس زیادی را تحمل می‌کند اما حداقل این اتفاق برای او در بازی برابر التعاون صادق نبود چراکه ۳۵ ثانیه برای به ثمر رسیدن گل اول آبی‌ها کافی بود. البته منصوریان بعد از اینکه استقلال از حریفش جلو افتاد بازی را با هیجانی زیاد دنبال کرد و شاید بعد از گل دوم این تیم که توسط محسن کریمی به ثمر رسید او کمی آرام و امیدوار به اولین پیروزی آسیایی استقلال فکر کرد و البته از استرسش کم شد.

احترام میان بازیکنان

جالب است که بدانید بازیکنان داخل زمین بعد از گل‌هایی که به ثمر رساندند ترجیح دادند شادی خود را با سرمربی جوان تیمشان قسمت کنند که شاید مهمترین آن گل سومی بود که پادوانی به ثمر رساند و به محض اینکه موفق شد گلزنی کند، سمت منصوریان رفت و او را در آغوش گرفت. اما منصوریان که در این مدت نشان داده که چقدر برای بازیکنان بزرگتر تیمش احترام قائل است بعد از پایان بازی با التعاون دست مهدی رحمتی را گرفت و با او سمت تماشاگران ایرانی حاضر در استادیوم سلطان قابوس رفت و این پیروزی را در کنار کاپیتان تیمش جشن گرفت. علیرضا منصوریان بعد از ثبت ۴ پیروزی ۳ گله پشت سر هم در لیگ‌برتر حالا با ۳ گلی که تیمش به التعاون زد موفق شده یک نماد جدید برای هواداران تیمش دست و پا کند و البته امروز منصوریان محبوب‌ترین استقلالی حاضر در فوتبال ایران است و دیگر هواداران این تیم نگران اوضاع تیمشان نیستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *