برخورد جدی با قاچاق کالا در آستانه نوروز

مدیرنظارت بر بازرسی اصناف استان اصفهان در گفتگو با کیمیای وطن:

برخورد جدی با قاچاق کالا در آستانه نوروز

پروانه شریفی

افزایش حجم تقاضا در بازار از یک سو و افزایش مسافرت‌ها در آستانه سال جدید باعث شده تا حجم ورود کالای قاچاق به کشور نیز بیش از پیش افزایش یابد؛ این موضوع در حالی است که پدیده قاچاق، ضررهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی در پی داشته و از همین رو برخورد جدی با مصادیق آن، در دستور کار جدی قرار دارد. در آستانه سال جدید، جدیت برای برخورد با هرگونه ورود کالای قاچاق به کشور و همچنین استان اصفهان افزایش‌یافته است، مسئولان قرار است با همکاری و برنامه‌ریزی تلاش کنند تا حجم ورود کالاهای قاچاق به استان کاهش یابد و آن دسته از کالای قاچاق هم که وارد می‌شود، قبل از توزیع در بازار، کشف و امحا شود چرا که پدیده شوم قاچاق کالا، موجب هدر رفت سرمایه ملی است. جواد محمدی فشارکی در گفتگو با کیمیای وطن به طرح بازرسی اصناف برای نوروز ۹۶ اشاره و اظهار کرد: این طرح از اول اسفند ماه آغاز شده و تا پایان فروردین سال ۹۶ ادامه می‌یابد که طرح در سال گذشته از ۱۵ اسفند ماه در اصفهان آغاز شده بود. مدیرنظارت بر بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به آمار بازرسی نوروزی اصناف طی ۲۴ روز گذشته از ابتدای اسفند امسال، بیان داشت: در این مدت ا ۲۲۲۰۸ بازرسی انجام شد و در این راستا ۳۲۷ پرونده تخلف که مربوط به صنوف پوشاک، کفش، آرایشگاه‌های زنانه و پارچه تشکیل شده است.

بازرسی و نظارت

وی افزود: آمار بازرسی‌ها در این ۲۴ روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش اما از سوی دیگر میزان تشکیل پرونده‌ها ۲۱ درصد کاهش داشته است که علت این امر سه فاکتور آموزش، بازرسی مستمر و کمیته پیشگیری بوده است. محمدی فشارکی با بیان اینکه در این ایام ۱۳۵ بازرس اصناف بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت خواهند داشت، گفت: علاوه بر این ۱۰۱ بازرس افتخاری به صورت محسوس و با خرید صوری در شهرستان اصفهان در ایام نوروز فعالیت می‌کنند. مدیرنظارت بر بازرسی اصناف استان اصفهان با اشاره به سفر گردشگران نوروزی به اصفهان و علاقه مندی آن‌ها به دیدن آثار تاریخی این شهر افزود: بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در نقاط پرتردد و تاریخی شهر اصفهان از جمله میدان امام (ره) خیابان‌های سپاه، استانداری و حافظ به صورت ویژه از واحدهای صنفی و فروشگاه‌های این مناطق بازرسی می‌کنند.

محمدی فشارکی با اشاره به مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی ادامه داد: در این بازرسی‌ها با واحدهایی که در این ایام تغییر شغل داده‌اند و دارای تداخل صنفی هستند، برخورد می‌شود. وی گفت: ما دائماً به مردم توصیه کرده‌ایم که تا می‌توانند از کالاها و محصولات تولید داخل استفاده کنند و در صورتی که مشابه داخلی آن کالا وجود نداشته باشد، برای اطمینان بیشتر و خرید کالای اصالت دار، حتماً از اجناسی استفاده کنند که از مبادی قانونی وارد کشور شده است.

تخلفات صنفی و شکایات

این مقام مسئول از همشهریان و مسافرین خواست در صورت مشاهده تخلفات صنفی، شکایات خود را با شماره تلفن‌های ۳۲۳۵۲۰۱۲ و ۳۲۳۵۲۰۱۳ و ۳۲۳۴۷۹۰۰ ستاد خبری مدیریت بازرسی و نظارت اصناف درمیان گذارند. مدیرنظارت بر بازرسی اصناف استان اصفهان در پایان گفت: با توجه به آغاز سال جدید و نظر به شروع مسافرت‌های نوروزی به شهر تاریخی اصفهان، مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان همچون سالهای گذشته با تمام توان اقدام به بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی در سطح شهر نموده و با واحدهای صنفی متخلف برابر قانون نظام صنفی برخورد می‌نماید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *