بسیج جامعه پزشکی در خط مقدم محرومیت زدایی

دکتر حجتی

هر سازمان و تشکیلاتی، رسالتی را برای خود مدنظر و در آغاز ماموریت خود، بیانیه‌ای را  سرلوحه کار قرار می‌دهد. سازمان بسیج جامعه پزشکی که متشکل از اعضای جامعه پزشکی اعم از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و مجموعا کادر سلامت کشور است، یک هدف مهمی را سرلوحه کار خود قرار داده و آن هم نهادینه کردن روحیه جهادی در بین بسیجیان، جامعه پزشکی است؛ ایجاد روحیه ایثار، گذشت و به وجود آوردن انگیزه برای خدمت‌رسانی به آحاد مردم و محرومین در طول سالهای بعد از انقلاب، هدف بزرگ این سازمان بوده است.

همه پزشکان در نظر گرفتن رضای حق تعالی در فعالیت‌ها و امور تخصصی خود را رویکرد اصلی قرار داده‌اند؛ رضایت حق تعالی باعث شده که زمینه خدمت رسانی به مردم فراهم شود و بسیج جامعه پزشکی تلاش نماید که یک بستر مناسبی را فراهم کرده تا پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و کادر سلامت بتوانند خدمت رسانی به طبقه محروم جامعه داشته باشند.

امر خدمت رسانی با نوعی اخلاص، بدون چشم داشت و توقع خالصانه در حوزه بهداشت و درمان به مردم به ویژه در مناطق محروم باعث شده که تعلقات مادی و دنیوی هدف کار پزشکان مانند رسیدن به پُست و مقام، منفعت طلبی یا ثروت اندوزی نباشد؛ این نوع تفکر، جایی در اعتقادات اعضای بسیج جامعه پزشکی ندارد و صرفا خدمت رسانی و اخلاص به درگاه باری تعالی است.

یکی از اهداف اصلی این سازمان محرومیت‌زدایی درمانی و بهداشتی از مناطق مستضعف و حاشیه شهر است که در این راستا همه‌ساله صدها  تیم پزشکی به این مناطق اعزام می‌شوند. ماموریت بسیج جامعه پزشکی ارتقای سطح سلامت در مناطق محروم ومرزی می باشد و اعضای بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان اعزام می شوند تا با ارائه خدمات درمانی مرهم زخمی برای نیازمندان باشند.

پزشکان متعهد ما با وجود تمام کاستی ها و فراز و نشیبهای سخت، همچنان صادقانه و استوار در راه خدمت افتخارآمیز به این مردم محروم قدم بر میدارند و وظایف ذاتی خود را به نحو احسن انجام می دهند و این امر مایه بسی افتخار برای بسیج جامعه پزشکی خواهد بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *