یک راز مهم زندگی زناشویی

حجت الاسلام جعفری
شاید بارها شنیده ایم و خوانده ایم که زن و شوهر باید رازدار یکدیگر باشند و یکی از عوامل مهم استحکام خانه و خانواده، رازداری است

 زن و شوهر باید رازدار یک‌دیگر باشند و اسرار زندگی خود را پیش دیگران حتی پدر و مادر نیز فاش نسازند.  زن باید در تمام موارد زندگی، راز‌ نگه‌دار شوهرش باشد و مسایل زندگی را بدون اجازه‌ی همسر خود برای دیگران بازگو نکند. هم‌چنین شوهر هم نباید مطالبی که همسرش به عنوان راز و جهت اطلاع او بیان می‌کند را نزد دیگران بازگو کند و بایستی هر دو اسرار خانه و خانواده‌ی خود را حفظ کنند. وقتی زن و شوهر اسرار هم‌دیگر را برای خانواده و دوستان و دیگران بازگو کنند؛ دیگران به خود حق می‌دهند که در کوچک‌ترین مسایل خصوصی زناشویی آن‌ها دخالت کنند و نظر بدهند.
سه دستاورد مهم رازداری
۱٫ احساس امنیت
توجه دارید که یکی از جدی ترین نیازهای همسران این است که در زندگی مشترک احساس آرامش و امنیت کنند. رازدار نبودن زن یا شوهر، می تواند در دیگران این نگرانی و اضطراب مدام را سبب شود که نکند حرف های خصوصی زندگی ما به بیرون درز کند. بی شک یکی از دستاوردهای جدی ازدواج باید رسیدن به سطح آرامش بیشتر باشد و یکی از لوازم این آرامش، راز داری است.

۲٫ عشق و محبت
وقتی شما می بینید همسرتان مسایل زندگی تان را (به ویژه مسایلی را که مایل نیستید افشا و علنی شود)، در سینه نگه می دارد، روز به روز بیشتر به او اعتماد می کنید. به راحتی خصوصی ترین حرف های خود را با او در میان می گذارید و صادقانه زندگی می کنید. این صداقت و اعتماد نتیجه ی رازداری است، به مرور عشق و علاقه ی شما را بیشتر می کند و هر چه می گذرد احساس می کنید همسرتان را بیشتر دوست دارید.

۳٫ حفظ عزت و آبرو
همه ی ما دوست داریم نزد اطرافیانمان آبرودار و ارزشمند و معتبر جلوه کنیم و احساس ارزندگی کنیم و هر گز دوست نداریم صفت های مرموز، عیب ها و کمبودهای شخصی و شخصیتی یا کاستی های زندگی مان به بیرون درز کند. زن و شوهری که رازدار یکدیگر نیستند به ابرو و شخصیت و عزت نفس یکدیگر آسیب می زنند و البته در نهایت خود نیز آسیب می بینند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *