چینی اما باکیفیت

بردیا عباس زاده

نام کالاهای چینی در ایران با کیفیت بد و قیمت ارزان گره خورده است اما واقعیت این است که چینی‌ها کالاهای با کیفیتی هم تولید می‌کنند. بهترین نمونه برای کالاهای باکیفیت چین تلفن‌های هوشمند است. تقریباً بعد اپل و سامسونگ تمامی رده‌های بعدی فروش تلفن هوشمند بازار جهان در اختیار چینی‌ها قرار دارد. چینی‌ها سرمایه گذاری وسعی در رابطه با تلفن‌های هوشمند انجام داده‌اند و به همین دلیل هم در سال‌های اخیر با معرفی برندهایی همچون هووای و شیائومی توانسته‌اند نامی برای خود در این بازار بزرگ بین المللی دست و پا کنند. به همین بهانه ما در این گزارش سری به بازار موبایل زدیم و تعدادی از پرفروش‌ترین گوشی‌های چینی را انتخاب کردیم تا به شما معرفی کنیم. با ما در این گزارش همراه باشید.

هواووی آنر ۸

 حدود قیمت: ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان

آنر ۸ یک گوشی بسیار شیک با بدنه‌ای ساخته شده از ترکیب شیشه و فلز است. هرچند این یک گوشی مقرون به صرفه است، اما از دوربین دوگانه بسیار جذابی برخوردار بوده که می‌تواند همین قضیه در فروش شگفت انگیز آن دخیل باشد. یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی فول اچ دی همراه با رم ۴ گیگابایتی و چیپست ۶۴ بیتی ۸ هسته‌ای کایرین ۹۵۰ نیز دیگر مشخصات مربوط به این گوشی است.

شیائومی می میکس

 قیمت: ۲٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان

شیائومی می میکس یکی دیگر از گوشی‌های منحصر به فرد حاضر در لیست بهترین گوشی‌های چینی بازار در ماه مه است. این فبلت غول پیکر که اواخر سال گذشته میلادی معرفی شد، فاقد حاشیه‌های زیادی در دو سمت چپ و راست و قسمت بالایی نمایشگر خود است و تنها کمی حاشیه در زیر آن رویت می‌شود. شیائومی Mi MIX از جنس سرامیک ساخته شده است و یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی بر روی قاب جلویی آن قابل استفاده است. این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ کوالام قدرت می‌گیرد و در دو نسخه مجهز به رم ۴ گیگابایتی / حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد.

زد تی ای اکسون

 حدود قیمت: ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

 اکسون ۷ همراه با اکسون ۷ اس قدرتمندترین گوشی‌های ساخته شده توسط برند زد تی ای در طول تاریخ هستند. Axon 7 از یک چیپست ۶۴ گیگابایتی اسنپدراگون ۸۲۰ قدرت می‌گیرد و همراه آن یک رم ۴ گیگابایتی همراه با حافظه ۶۴ گیگابایتی (با پشتیبانی از کارت حافظه خارجی) در اختیار کاربران خواهد بود. دوربین اصلی این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی بوده و یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی فول اچ دی آمولد نیز بر روی قاب جلویی آن نقش بسته است.

میزو پرو ۶ پلاس

حدود قیمت: ۲٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان

میزو پرو ۶ پلاس پرچمدار حال حاضر کمپانی میزو است. این گوشی تمام فلزی از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی فول اچ دی آمولد برخوردار است، در حالی که یک رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی انتخابی ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایتی (فاقد پشتیبانی از کارت حافظه خارجی) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. چیپست ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ قدرت این گوشی را تأمین می‌کند و یک باتری بزرگ ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز در زیر قاب زیبای آن جای گرفته است.

شیائومی می نوت ۲

 حدود قیمت: ۱٫۷۵۰٫۰۰۰ تومان

 ردمی نوت ۲ پرچمدار فبلت های شیائومی است که سال گذشته رونمایی شد. این گوشی همچنان هم قدرتمند است و از یک نمایشگر خمیده آمولد، رم ۴ / ۶ گیگابایتی و تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام بهره می‌برد. اندروید ۶ مارشمالو به صورت پیشفرض بر روی این گوشی نصب شده، اما هم اکنون آپدیت اندروید ۷ نوقا نیز در اختیار صاحبان آن قرار گرفته است.

هواوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس

حدود قیمت: ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ – ۲٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان

اعضای خانواده هواوی P10 از قدرتمندترین محصولاتی هستند که کمپانی هواوی تا به حال تولید کرده است. این دو گوشی از بدنه‌ای تماماً فلزی برخوردارند و در مشخصات فنی اصلی یکسان هستند، هرچند مدل پلاس پی ۱۰ گوشی بزرگتری است. این دو تلفن هوشمند از یک چیپست ۶۴ بیتی ۸ هسته‌ای کایرین ۹۶۰ قدرت می‌گیرند و یک دوربین دوگانه متشکل از دو لنز ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی با برند لایکا بر روی قاب پشتی آن‌ها نقش بسته است.

شیائومی می ۶

حدود قیمت: ۱٫۸۰۰٫۰۰۰

 شیائومی می ۶ ساخته شده از ترکیب شیشه و فلز است و از یک چیپست فوق‌العاده قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵، رم ۶ گیگابایتی، نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی فول اچ دی و اندروید ۷ نوقا برخوردار است. همچنین دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی زیبای می ۶ قرار گرفته است.

این گوشی‌ها اگرچه در مقایسه با رقبای آمریکایی و کره‌ای از کیفیت ساخت پایین‌تری برخوردارند اما باید توجه داشت این گوشی‌ها با مشخصات یکسان با برندهای مطرح از قیمتی به مراتب پایین‌تر برخوردارند. گاهی اختلاف قیمت این گوشی‌ها با برندهای معروف به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد که رقم کمی نیست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *