در چهارمحال و بختیاری؛ زاینده رود دوباره جان یک مسافر را گرفت/ مفقود شدن هشت کوهنورد

معاون امداد و نجات هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری از غرق شدن یک مسافر در رودخانه زاینده رود خبر داد.

برومند جهانگیری با اشاره به حوادث رخ داده در تعطیلات روز های اخیر در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: متاسفانه در پی بی احتیاطی مسافران و ورود به داخل رودخانه زاینده رود، یک مسافر در این رودخانه غرق شدو جان خود را از دست داد.

وی افزود: همچنین یک مسافر دیگر نیز به واسطه بی احتیاطی در این رودخانه در حال غرق شدن بود که به واسطه امداد رسانی سریع نیروهای امدادی هلال احمر این فرد از مرگ حتمی نجات یافت.

امداد رسانی به دو گروه کوهنوردی مفقود شده در چهارمحال و بختیاری

معاون امداد و نجات هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه کوهنوردان بسیاری در مدت تعطیلات در ارتفاعات این استان مفقود شده بودند، اظهار داشت: یک گروه کوهنوردی هشت نفره در ارتفاعات سبزه کوه این استان مفقود شده بود که با اطلاع رسانی به هلال احمر، چهار اکیپ امدادی کوهستان برای نجات این افراد اعزام شد.

وی عنوان کرد: نیروی های جمعیت هلال احمر پس از ۱۰ ساعت جستجو این کوهنوردان را پیدا می کنند و آنها را به پایین ارتفاعات هدایت می کنند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دو نفر از این کوهنوردان مصدوم شده بودند که تحت درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: یک گروه کوهنوردی پنج نفره دیگر نیز در ارتفاعات کوه کلار در استان چهارمحال و بختیاری نیز مفقود شده بودند که نیروهای هلال احمر پس از ساعتها جستجو این کوهنوردان را پیدا کرد و به پایین ارتفاعات هدایت کرد.

برپا کردن ۱۱۰ چادر اضطراری برای مسافران توسط هلال احمر

وی بیان کرد: دو نفر از این کوهنرودان نیز به شدت مجروح شده بودند که نیروهای امدادی آنها را تحت درمان قرار می دهند و به مراکز درمانی انتقال داده اند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در مدت تعطیلات عید فطر، هلال احمر به مسافران بسیاری خدمات رسانی کرد، عنوان کرد: در این مدت ۱۱۰ چادر اضطراری برای مسافران توسط هلال احمر برپا شد.

برومند جهانگیری گفت: در حوادث جاده نیز هلال احمر به تعدادی از خودرو های دچار حادثه شده امداد رسانی کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *