جهان نما وشهربازی رویاها بی رونق اند؟

بی‌رغبتی مردم در استفاده ازارگ جهان نما وشهربازی رویاها از جمله مواردی بود که در صد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش کیمیای کویر، صد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در حالی سپری شد که محتوای نطق‌های پیش از دستور و تذکرات اعضای این شورا رنگ و بوی انتقادی نسبت به وضعیت ترافیکی شهر اصفهان داشت.
در این راستا رضا امینی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان که پس از اعلام مناسبت‌های مختلف هفته جاری به ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ماهه فعالیت‌های عمرانی شهرداری به ویژه در هسته مرکزی شهر و برخی از ورودی‌های شهر اصفهان سخن به میان آورد در این زمینه اظهار داشت: شهرداری باید هر چه زودتر گزارشی از روند فعالیت‌های عمرانی خود در حوزه عمرانی ارائه دهد تا برنامه‌ریزی دقیق در خصوص کاهش ترافیک شهر اصفهان در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین در ادامه خواستار تسریع در ورود اتوبوس‌های خریداری شده برای اتوبوسرانی اصفهان به چرخه حمل و نقل این شهر شد.
علیرضا نصر اصفهانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه از بی‌رونقی ساختمان جهان نما پس از حدود ۵ سال افتتاح خبر داد و گفت: ضروری است که رونق اقتصادی این فضا در کنار فضاهای تفریحی مورد توجه قرار گیرد و چنانپه این اتفاق نیفتد شاهد مصادیق اتلاف سرمایه شهر و متضرر شدن سرمایه‌گذاران و مردم خواهیم بود.
وی همچنین از عدم استفاده شهروندان از فضای ایجاد شده در شهر بازی رویاها خبر داد و ابراز داشت: از این رو ضروری است که مالکیت این شهربازی به صورت کامل به شهرداری اصفهان انتقال یابد تا بازنگری کامل در خصوص بهای بلیت ورودی این شهربازی اتفاق بیفتد چرا که در حال حاضر بنا بر اخبار رسیده روزانه کمتر از ۵۰ نفر از این شهربازی میلیاردی استفاده می‌کنند.
نورالله صلواتی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه علنی خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های شهرداری اصفهان شد و گفت: در این راستا شهرداری باید نسبت به ساخت و تکمیل ساختمام مشترک شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان اقدام کند.
وی همچنین با اشاره به ترافیک ایجاد شده در شمال اصفهان ابراز داشت: این ترافیک و تردد خودروها آلودگی زیادی را در شهر به وجود آورده است و از این رو ضروری است که نسبت به راه اندازی حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان توجه
شود.
غلامحسین صادقیان، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با انتقاد از وضعیت کنونی نظافت در شهر اصفهان و به ویژه در محلات حاشیه‌ای ابراز داشت: ضروری است که هر چه زودتر در قالب تحقیقات میدانی بازنگری در خصوص انتخاب پیمانکاران خدمات شهری اتفاق بیفتد.
وی توجه به زیرسازی و استفاده از مواد مناسب در آسفالت معابر با توجه به راه‌اندازی نهضت آسفالت در شهر اصفهان را امری مهم خواند و ادامه داد: چنانچه به این امر توجه نشود در آینده‌ نزدیک به شرایط فعلی آسفالت معابر برخواهیم گشت.
احمد عاملی، رئیس مرکز پژو‌هش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به برخی ایرادات وارد شده به برنامه ۹۵ اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که برنامه اصفهان ۱۴۰۰ مانند طفل زودرس است و نباید این اشتباهات و کاستی‌های برنامه ۹۵ در این برنامه دیده
شود.وی تهیه اسناد موضوعی به ویژه در حوزه گردشگری، محیط زیست و اقتصاد و طراحی نظام ارزیابی برنامه شامل شاخص‌های پیامدی و عملیاتی و اهداف کمی دقیق را از جمله راهکارهای پیشنهادی برای تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۰ بیان کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که نداشتن توصیف و شناخت دقیق از شهر و نداشتن تحلیل و آینده‌نگری درباره آینده شهر از نقص‌های برنامه اصفهان ۹۵ بود که باید در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ برطرف شود.
رئیس مرکز پژو‌هش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ضروری است بودجه سال آینده شهرداری بر اساس بازنگری جدید برنامه اصفهان ۹۵ تدوین شود، افزود: با این امر طی امسال و سال آینده برنامه اصفهان ۱۴۰۰ بدون تعجیل و با تکیه بر مطالعات پشتیبان و اسناد موضوعی مناسب
تهیه شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *