رئیس پلیس راهور استان اصفهان خبر داد ثبت الکترونیکی تخلف ورود به محدوده زوج و فرد درشهر اصفهان

 

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: طرح ثبت الکترونیکی تخلف ورود به محدوده زوج و فرد از روز یکشنبه ۱۵ شهریورماه رسما اجرایی می‌شود.
به گزارش کیمیای کویر؛ حسین غلامی در رابطه با اجرای طرح ثبت الکترونیکی تخلف ورود به محدوده زوج و فرد در اصفهان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بروز ترافیک در هسته مرکزی شهر اصفهان طرح اجرای محدوده زوج و فرد خودروها از ۲ سال پیش به اجرا گذاشته شد که البته این طرح به دلیل مکانیزه نبودن آن با مشکلاتی همراه بود.
وی افزود: با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، دوربین‌های پلاک‌خوان در تمامی محدوده زوج و فرد نصب و پس از چندین مرحله اجرای آزمایشی سرانجام طرح ثبت الکترونیکی تخلف ورود به محدوده زوج و فرد از روز یکشنبه ۱۵ شهریورماه به طور رسمی اجرا می‌شود و هیچ اغماضی با رانندگان متخلف صورت نخواهد گرفت.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: به خاطر تسهیل در کار ادارات ساعت ورود به طرح زوج و فرد از ۸ صبح و پایان آن ۱۴ بعد از ظهر و همچنین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ تعیین شده است.
وی با اشاره به نزدیکی فصل بازگشایی مدارس گفت: همه ساله در فصل مدارس با حجم بسیار زیادی از خودروهای شخصی در سطح شهر و به تبع آلودگی هوا مواجه هستیم که بدون شک اجرای این طرح در کاهش ترافیک و آلودگی هوا موثر
است.
رئیس پلیس راهور استان درباره برخورد با کسانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک و یا تغییر شماره پلاک خود کنند نیز گفت: در این زمینه علاوه بر ثبت الکترونیکی تخلفات نیروهای پلیس راهور نیز در سطح محدوده زوج و فرد حضور داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف دستکاری در پلاک خودروی مذکور را توقیف می‌کنند.
بهره‌برداری از ۶ هزار واحد مسکن مهر در شرکت عمران شهر جدید فولادشهر
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر از بهره برداری از ۶ هزار واحد مسکن مهر در شرکت عمران شهر جدید فولادشهر خبر داد.
به گزارش کیمیای کویر، مجید نامداری در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از ۶ هزار واحد مسکن مهر در فولادشهر با بیان اینکه ۱۲۵۰۰ واحد مسکن مهر در سنوات گذشته واگذار شده است، ابراز داشت: به مناسبت هفته دولت و میلاد امام هشتم (ع) تعداد ۶ هزار واحد مسکن مهر به همراه دو مسجد، ۴ پایگاه بسیج و ۵ مدرسه با حضور معاون وزیر به بهره برداری رسید و ۲۴۰ میلیارد ریال پروژه مسکن مهر جدید کلنگ زنی شد.
نامداری تاکید کرد: تاکنون هرآنچه شرکت عمران در بحث تاسیسات زیربنایی وروبنایی هزینه کرده است از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران شهر جدید فولادشهر (فروش زمین) بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهیه طرح تفضیلی فولادشهر گفت: این طرح پس از گذشت ۵۰ سال از تاسیس شهر جدید فولادشهر تهیه می شود و فراتر از طرح جامع به شکل جزئی تر برنامه ریزی و نسبت به این طرح اجرایی تر است.
کلنگ زنی دهکده المپیک در فولادشهر
نامداری همچنین با اشاره به کلنگ زنی دهکده المپیک در فولادشهر ابراز داشت: با توجه به اینکه استادیوم ورزشی لیگ برتر در فولادشهر قرار دارد ایجاد دهکده المپیک در این منطقه ضروری به نظر می رسید که این طرح در دستور کار قرار دارد.
شهردار مبارکه:
حفظ جان شهروندان، اولویت اصلی کمیته ترافیک شهرداری مبارکه است
محمد شرفا در جلسه کمیته ترافیک شهر مبارکه گفت: حفظ جان شهروندان به عنوان سرمایه های نظام، اولویت اصلی کمیته ترافیک شهرداری مبارکه است.
به گزارش کیمیای کویر، شهردارمبارکه در جلسه کمیته ترافیک مبارکه با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته ترافیک، بر لزوم همکاری صمیمانه بین کلیه اعضا جهت حل سریع و فنی مشکلات ترافیکی شهر تاکید کرد و افزود: حفظ جان شهروندان به عنوان سرمایه های نظام، اولویت اصلی کمیته ترافیک شهرداری مبارکه است.
وی افزود: باید همه با هم تلاش کنیم تا مشکلات و مسائلی که شهروندان در رابطه با ترافیک روبرو هستند مرتفع
گردد.
شرفا با بیان اینکه باید برنامه‌ها و پیشنهادات ترافیکی بر اساس نیاز سنجی و کار کارشناسی شده باشد گفت: طرح ها و تصمیماتی که در کمیته ترافیک در راستای بهبود و ساماندهی وضعیت تردد و ترافیک شهرستان مبارکه اتخاذ می شود باید به نحو احسن و مستمر پیگیری و به مرحله اجرا برسد.
وی در ادامه بر سامان دهی ترافیک در شهر تاکید کرد و افزود: این سامان دهی نیازمند برنامه ریزی دقیق و فرهنگ سازی گسترده ای است.
شهردارمبارکه با بیان اینکه باید همه با هم تلاش کنیم تا مشکلات و مسائلی که شهروندان در رابطه با ترافیک روبرو هستند مرتفع گردد تاکید کرد: سرعت گیرهای استاندارد در سطح شهرنصب گردد و با توجه به نزدیک شدن بازگشایی مدارس، خط کشی درب مدارس منتهی به جاده های اصلی شهر ضروری است.
شرفا با اشاره به اهمیت کاهش ترافیک در آستانه بازگشایی مدارس و امنیت دانش آموزان به هنگام عبور از خیابان، اجرای عملیات کاهش ترافیک در این راستا را از اولویت های شهرداری برشمرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *