۵۰ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌های کرمان

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تعاونی‌ها ۵۰ هزار و ۹۰ فرصت شغلی در سطح استان کرمان ایجاد کرده‌اند.
به گزارش کیمیای کویر، رضا اسماعیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم کرمان با تشکیل گروه‌های کاری مختلف در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات نشان داده‌اند، روحیه کار جمعی را دارند.
وی با اشاره به اینکه کرمان حرف‌های زیادی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و معدن دارد، بیان داشت: روحیه همکاری، تعاون و همدلی بین مردم استان کرمان وجود دارد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: کرمان با ۵ هزار و ۱۸۶ تعاونی فعال رتبه هشتم کشوری را دارد در حالی که ما پنج درصد جمعیت کشور را داریم. اسماعیلی از فعالیت یکی از بزرگ‌ترین تعاونی‌های خاورمیانه در استان کرمان خبر داد و اضافه کرد: رتبه نخست صادرات غیرنفتی توسط تعاونی‌ها کسب شده که این امر موجب افتخار و دلگرمی است.
وی ابراز داشت: دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمان با حضور ۶۰۰ تعاونی و ۴۰۰ تعاونگر طی هفته تعاون برگزار می‌شود. این مسئول با بیان اینکه ۲۸ تعاونی برتر استان کرمان به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: دو تعاونی استان کرمان به عنوان تعاونی برتر کشوری انتخاب شدند.
وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها ۵۰ هزار و ۹۰ فرصت شغلی در سطح استان کرمان ایجاد کرده‌اند، ابراز داشت: تعاونی کشاورزی رتبه نخست را با یک هزار و ۵۹۵ مورد و ایجاد ۱۴ هزار و ۶۷۳ فرصت شغلی دارند.
اسماعیلی عنوان کرد: رتبه دوم نیز مربوط به تعاونی‌های خدمات با یک هزار و ۴۰۸ مورد و ایجاد ۱۳ هزار و ۱۵ فرصت شغلی است و سرمایه ثبت شده شرکت‌های تعاونی نیز ۲۰۴ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن به‌روز نشده‌است و ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۱۹۲ نفر عضو تعاونی‌های استان کرمان هستند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *