اظهار تمایل میرباقری برای ساخت سریالی درباره حضرت شاهچراغ(س)

به گزارش هفته نامه کیمیای کویر، کارگردان سریال های «امام علی (ع)» و «مختارنامه» در دیدار با «سیدتقی سهرابی» مدیرکل مرکز فارس ابراز امیدواری کرد که بتواند در آینده ای نزدیک سریال سلمان فارسی را آغاز کند.میرباقری که در برنامه زنده خوشا شیراز حضور پیدا کرده بود، گفت: مشتاق است در خصوص زندگی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (س) اثری ماندگار خلق کند.این هنرمند پیشکسوت، بسترهای فراوان و زمینه های کم نظیر استان فارس را شایسته معرفی بیشتر به جهانیان دانست.سهرابی نیز با بر شمردن قابلیت های فراوان استان فارس برای تولید آثار نمایشی، از آمادگی صدا و سیمای استان فارس برای تولید این مجموعه خبر داد و ابراز امیدواری کرد با مساعدت و مشارکت مسئولان این اتفاق بزرگ هنری به تحقق برسد.
حضور «شیار ۱۴۳» در جشنواره فیلم مسلمان کازان
به گزارش هفته نامه کیمیای کویر، فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار و همچنین مستند «خانه ای درمه» تولید شبکه مستند به کارگردانی نامدار مختار در یازدهمین دوره جشنواره سینمای مسلمان کازان که از ۱۴ الی ۲۰ شهریور در جمهوری تاتارستان روسیه برگزار می شود، حضور دارند.«شیار۱۴۳» و «خانه ای در مه» در طی ماه اخیر در جشنواره های دیگری در کشورهای روسیه، چین و صربستان به نمایش در خواهند آمد.اداره کل تامین برنامه و رسانه بین الملل سیما عرضه بین المللی فیلمهای فوق را بر عهده دارد.

برنامه انجمن سینمای جوانان ایران در روز سینما برای مردم
به گزارش هفته نامه کیمیای کویر به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ هم‌زمان با فرارسیدن روز ملی سینما در ۲۱ شهریور انجمن سینمای جوانان ایران در ۳۱ استان کشور میزبان دوستداران سینما خواهد بود.دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در ۳۱ استان کشور شنبه آینده با نمایش مجموعه از آثار سینمایی، فیلم‌های کوتاه و برپایی نمایشگاه‌های عکس میزبان مردم فرهنگ دوست سراسر کشور خواهند بود.حضور در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان خواهد بود.علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از زمان و مکان دقیق برگزاری مراسم با دفاتر مراکز استان انجمن سینمای جوانان ایران تماس بگیرند.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران به پایگاه اطلاع رسانی انجمن سینمای جوان به نشانی www.iycs.ir/Persian مراجعه کنید.
بازسازی سینما فلسطین اصفهان
آغاز شد
به گزارش هفته نامه کیمیای کویر، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز گفت: این موسسه طرح ها و برنامه‌های متعددی برای بازسازی، نوسازی و تجهیز سینماها در سال ۹۴ دارد که به مرور و با تامین اعتبار اجرایی می شوند. طراحی و برنامه ریزی برای سامان دادن به وضعیت سینما فلسطین اصفهان از مدتی پیش به شکل جدی شروع شد و به تازگی وارد فاز اجرایی شدیم.وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده بازسازی این سینما در چهار ماه به پایان می‌رسد و شهروندان اصفهانی می توانند فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را در این سینما به تماشا بنشینند. این سینما چند سال گذشته تعطیل بوده و طبق فرمان مقام معظم رهبری مالکیت این سینما به حوزه هنری واگذار شده است. امیدواریم پس از بازسازی، این سینما که در منطقه چهارباغ واقع است، شرایط مطلوبی برای میزبانی خانواده ها داشته باشد.کاظمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این سینما یک سالن چند منظوره دارد که پیشتر در آن نمایش هم اجرا می شده، پس از بازسازی هم این ویژگی برای سینما حفظ می شود و می توان از این سالن برای نمایش فیلم، اجرای نمایش و برگزاری جلسات و همایش استفاده کرد.مدیر عامل موسسه بهمن سبز درباره دیگر برنامه های این موسسه برای بازسازی سینماهای حوزه هنری گفت: پس از این پروژه سینما بهمن تهران و سینما بهمن تبریز در اولویت بازسازی هستند، طراحی برای بازسازی این دو سالن به تازگی به پایان رسیده و امیدواریم به زودی برنامه بازسازی هر دو سالن را اجرایی کنیم. «به نقل از مهر»
تلویزیون بعد از ۲۰ سال به من بی‌اعتماد شده
علی درستکار که این روزها در رادیو فعالیت می‌کند، می‌گوید که همیشه رادیو را دوست داشته حتی بیشتر از تلویزیون، اما فعلا در قفس یک برنامه تولیدی رادیویی‌ است. او درباره توقف «این‌شب‌ها» هم می‌افزاید: «لابد مسؤولان تصمیم‌گیرنده در تلویزیون سهمی برتر از من و مخاطبانم دارند.»درستکار همچنین این نکته را یادآور می‌شود که تلویزیون بعد از ۲۰ سال نسبت به او بی‌اعتماد شده است.این مجری تلویزیون و گوینده رادیو، اظهار کرد: معتقدم تولید و ضبط یک برنامه یعنی در قفس بودن و ساخت برنامه زنده یعنی آزاد بودن. در حالی که من طی این سال‌ها همواره علنی و غیرعلنی شاکر این آزادی مرحمتی صدا و سیما و نظام بوده‌ام. درستکار همچنین در پاسخ به اینکه قرار بود برنامه‌ «این شب‌ها» را در تلویزیون ادامه دهد،‌ چرا این اتفاق نیفتاد ؟ توضیح داد: دلیل آن را باید خود شکل‌دهندگان این رفتار توضیح دهند. تنها چیزی که دوست دارم بگویم این است که امیدوارم تصمیم‌گیرندگان در برابر خدا و مطالبه حیرت‌انگیز گروه‌های مختلف که دوستدار مباحث دینی و اخلاقی این برنامه‌ها بوده‌اند، پاسخگو باشند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *