شهردار اصفهان دردیدار با هیات ۴۰ نفره ایالت بادن – وورتمبرگ آلمان: صنایع دانش محور در اصفهان توسعه می یابد

به گزارش ایمنا، دکتر مهدی جمالی نژاد در دیدار با وزیر دارایی و اقتصاد و قائم مقام نخست وزیر ایالت بادن – وورتمبرگ آلمان گفت: لازم است همکاری اقتصادی و علمی با اصفهان تقویت شود و مقرر شده آبان ماه گروه تحقیقاتی از آلمان برای همکاری علمی به اصفهان سفر کنند.
وی افزود: نامه شهردار فرایبورگ از سوی این هیات به اصفهان تقدیم شد و شهردار فرایبورگ در این پیام از خواهرخوانده اش تمجید کرد.
شهردار اصفهان با تاکید بر توسعه صنعت توریسم در اصفهان اذعان داشت: شهر اصفهان آمادگی دارد همکاری بین این شهر و فرایبورگ

شهر اصفهان آمادگی دارد همکاری بین این شهر و فرایبورگ آلمان را توسعه دهد

آلمان را توسعه دهد.
وی ادامه داد: در این دیدار مقرر شد هیات آلمانی در ساخت هتل مشارکت کنند.
جمالی نژاد اظهارداشت: با توجه به این که در این گروه مشاوران عمرانی و ساختمانی هستند مقرر شد ارتباطات موثر با گروه های هتل سازی برقرار شود.
وی عنوان کرد: با توجه به حضور نمایندگان شرکت های مختلف مقرر شد در زمینه های انرژی خورشیدی،پسماند و مدیریت آن، محیط زیست و چرخش آب همکاری هایی انجام شود.
شهردار اصفهان با اشاره به این که اصفهان یکی از تاریخی ترین شهرهای کشور و جهان و از مراکز باستان شناس جهان است افزود: در استان اصفهان ۲۰ هزار جاذبه تاریخی وجود دارد  و در شهر اصفهان ۲ هزار اثر تاریخی وجود دارد.
وی به شرایط تاریخی و موقعیت جغرافیایی اصفهان اشاره و عنوان کرد:اصفهان چند دوره پایتخت کشور بوده است.
به گفته جمالی نژاد اصفهان به عنوان یک شهر صنعتی در کشور مطرح است اما از زمانی که به شبکه

فرایبورگ بهترین شهر خواهرخوانده اصفهان است و تاکنون این دو شهر همکاری های متعددی در زمینه های مختلف داشته اند و پروژه های مشترک اجرا کردند

شهرهای دانش محور پیوسته است تلاش شده صنایع دانش محور در این شهر توسعه یابد.
وی تاکید کرد: در سال های اخیر تلاش شده است صنایع دانش بنیان در اصفهان توسعه یابد.
شهردار اصفهان با اشاره به این که اصفهان با ۱۳ شهر دنیا خواهر خوانده است تصریح کرد: فرایبورگ بهترین شهر خواهرخوانده اصفهان است و تاکنون این دو شهر همکاری های متعددی در زمینه های مختلف داشته اند و پروژه های مشترک اجرا کردند.
وی اضافه کرد: اصفهان و فرایبورگ در زمینه انرژی های نو و انرژی خورشیدی و حمل و نقل ریلی همکاری کردند.
همکاری و ارتباطات ایران و آلمان تقویت می شود
وزیر اقتصاد و دارایی و قائم مقام نخست وزیر ایالت بادن- وورتمبرگ آلمان در ادامه این دیدار با بیان این که بعد ازبرداشته شدن فرصت جدیدی برای ارتباط ایران و آلمان فراهم شده است گفت:  با توجه به این که  اصفهان از لحاظ اقتصادی قوی است و این شهرخواهر خوانده فرایبورگ است این هیات به اصفهان سفر کردند.
اشمید با تاکید بر این که با حضور این هیات در اصفهان همکاری و ارتباطات ایران و آلمان تقویت می شود افزود: اصفهان معروف به نصف جهان است و با توجه به این که اصفهان از بناهای تاریخی برخوردارمی باشد و  در حوزه صنایع دستی شهری پویا

با توجه به این که اصفهان از لحاظ اقتصادی قوی است و این شهرخواهر خوانده فرایبورگ است این هیات به اصفهان سفر کردند

محسوب می شودهمکاری های اقتصادی و تحقیقاتی در آینده دنبال می کنیم.
وی با اشاره به بازدید هیات ۴۰ نفره آلمانی  از شهرک علمی و تحقیقاتی بیان کرد: به طور حتم زمینه هایی در این حوزه برای همکاری وجود دارد.
وزیر اقتصاد و دارایی و قائم مقام نخست وزیر ایالت بادن- وورتمبرگ آلمان اذعان داشت: به‌دلیل ظرفیت های بالای گردشگری در اصفهان می‌توانیم با برنامه‌ریزی، شرکت‌های توریستی ایالت بادن- وورتمبرگ را برای همکاری به اصفهان دعوت نماییم.
وی با اشاره به مسئله محیط‌ زیست در اصفهان گفت: بادن ورتمبرگ تجربیات خوبی در خصوص مسائل زیست محیطی دارد و می تواند در این زمینه همکاری های خوبی را با اصفهان داشته باشد چراکه مساله محیط زیست تنها مربوط به افراد جامعه نیست بلکه مساله نگهداری از کل جهان است و می‌توانیم در زمینه مباحث محیط زیست با اصفهان همکاری داشته باشیم.
عضو شورای شهر فرایبورگ درادامه این دیدار  با شاره به تلاش خود  در فرایند انعقاد خواهر خواندگی دو شهراصفهان و  فرایبورگ،گفت: بسیار خرسندم در اصفهان به عنوان شهر خواهر خوانده فرایبورگ حاضر شدیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *