آمادگی کامل نیروی انسانی و تجهیزاتی هلال احمر اصفهان در کشور عراق

پروانه شریفی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفتگو با کیمیای وطن گفت: پوشش خدمات درمانی و امدادی در کشور عراق با سازمان هلال احمر و با مدیریت مشترک با مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت است که در چارچوب قوانین ما نسبت به پوشش این خدمات در عراق فعالیت می کنیم.

داریوش کریمی ادامه داد: بر اساس میزان خدماتی که در عراق ارائه خواهد شد، میزان نیازمندی به استان اصفهان اعلام شد و ما هم بر اساس همان اعلام نیاز نیروهای خود را چینش کرده و ضمن برگزاری دوره های بازآموزی خاص اربعین، نیروها را آماده کردیم.

وی افزود: برخی از همکاران ما در جمعیت هلال احمر استان روز پنجم آبان ماه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به نجف اعزام خواهند شد و در تیم های امدادی و درمانی قرار می گیرند.

کریمی خاطر نشان کرد: افراد مختلفی با تخصص های پزشکی، مامایی، تکنسین دارویی، تکنسین پذیرش، پرستاری و نیروهای خدماتی از اصفهان به مردم در کشور عراق خدمات مختلفی ارائه می دهند که داروهای مورد نیاز هم به طور متمرکز از طریق مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت ارسال می شوند.

این مسئول تصریح کرد: حدود ۶۰ نفر هم از نیروهای امداد و نجات به طور داوطلبانه اعزام شدند که اسامی آن ها به تمامی موکب های در طول مسیر داده شده تا نهایت استفاده از توان این نیروها صورت بگیرد.

وی ضمن اشاره به آمادگی کامل استان اصفهان در هنگام بروز هر نوع حادثه ای گفت: ما در حال حاضر در برنامه های مربوطه به اربعین پشتیبان استان خوزستان هستیم و آمادگی کامل جهت اعزام نیروها و امکانات بیشتری را داریم؛ البته در حال حاضر توان خودرویی ما در حال انتقال تجهیزات خاص از استان قم به مقصد خوزستان است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همچنین گفت: برای ارائه خدمات مناسب به افرادی که با خودروهای شخصی سفر می کنند هم ۴۰ پایگاه امداد جاده ای را در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *