افزایش ده هزار مشترک  گاز طبیعی در سمیرم

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، رییس اداره گاز سمیرم گفت: با اتمام اشتراک پذیری ازمتقاضیان بخش وردشت، دنا کوه، روستاهای گل افشان و قلعه اسلام آباد درمجموع ۱۰هزار مشترک به جمع مشترکین گاز طبیعی این شهرستان افزوده می شود.

سید علی اکبر طباطبایی بیان داشت: شهرستان سمیرم با مساحتی افزون بر ۵هزار و ۳۰۰کیلومتر و بیش از ۷۰هزار نفر جمعیت دارای ۴شهر و ۱۰۴روستا است که به دلیل پراکندگی روستاها و وسعت زیادی که دارد ازجمله شهرستان هایی است که خدمت رسانی به مناطق مختلف آن با دشواری های خاص مواجه است.

وی در خصوص وضعیت گازرسانی در این شهرستان گفت: در حال حاضر هر ۴ شهر ؛ سمیرم، حنا، کمه و ونک  و ۷۲ روستا از مجموع ۱۰۴ روستای تابعه این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می باشند. علاوه برآن گاز رسانی به ۲۹روستا  نیز در مرحله  نصب علمک قرار دارد.

طباطبایی افزود:  عملیات گاز رسانی به بخش وردشت سمیرم که دارای ۵۰ روستا است درقالب ۴پروژه و پیمان در حال انجام است و هم اکنون علمک گاز در تمامی روستاهای این بخش نصب گردیده و اشتراک پذیری از متقاضیان آن نیز از ابتدای سال جاری شروع و تاکنون حدود ۵۰۰ مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

رییس اداره گاز سمیرم تصریح کرد: دراین بخش که ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد، ۳۶کیلومتر خط انتقال ،۴۰ کیلومتر خط تغذیه و۲۸۰کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن اجرایی شده است همچنین ۳ ایستگاه & TBS CGS ، ۵ ایستگاه TBS ،۲ ایستگاه CPS وحدود۲هزار و پانصدانشعاب علمک دراین منطقه نصب شده است.

طباطبایی در رابطه با گازرسانی به بخش دنا کوه نیز اظهار داشت:  این بخش به علت  هم مرز بودن با استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین  مجاورت  باسلسله کوههای دنا, یک منطقه کوهستانی و برف گیر است و همین ویژگی ها ، گازرسانی به  این بخش را با مشقات فراوانی همراه کرده است.

وی گفت:  گازرسانی به این بخش در۳ فاز طراحی گردیده که  در فاز نخست ۱۱روستا گاز دار شده و فاز ۲و۳ نیز به بزودی به اتمام خواهد رسید. در این طرح  درمجموع ۵۰کیلومتر خط تغذیه، ۱۵۰کیلومتر شبکه پلی اتیلن، ۳ ایستگاه TBS ، یک ایستگاه CPS و۳هزار و ۸۰۰ انشعاب علمک نصب و راه اندازی شده است.

رییس اداره گاز سمیرم، اشتراک پذیری ازمتقاضیان بخش وردشت، دنا کوه، روستاهای گل افشان  و قلعه اسلام آباد را از مهمترین برنامه های این اداره عنوان کرد و گفت: با اتمام این پروژه ها درمجموع۱۰هزار مشترک به جمع مشترکین این اداره افزوده می شود .

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *