نشست مشترک مدیران عامل شرکت گاز استان اصفهان و پخش فرآورده های نفتی احداث جایگاه های سوختCNG  در نایین و خور و بیابانک

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، مهندس مومنی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان و مهندس صادقیان مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در نشستی مشترک در خصوص تقویت جایگاه های سوخت CNG و احداث جایگاه های جدید در شهرستان های نایین و خورو بیابانک عصر دیروز مورخ  ۹۴٫۶٫۲۱ به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این نشست به منظور تامین زیرساختهای مورد نیاز گازرسانی به شهرهای فاقد گاز شهرستان های نایین  و خورو بیابانک  در شرکت پخش فرآورده های نفتی برگزار شد.

شایان ذکر است، طرح  گازرسانی به خور ،انارک ،جندق و فرخی۴ شهر کویری استان طی سالجاری در دستور کار قرار گرفته است به این صورت که  این شهرها از طریق جایگاه هایCNG  بوسیله کپسول های بزرگ قابل حمل  از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

گفتنی است، علت تاخیر درگازرسانی به این مناطق نسبت به سایر شهرستان های سطح استان فاصله زیاد این شهرها از خط انتقال سراسری(خط هشتم انتقال گاز)، پراکندگی شهرها و روستاهای تابعه می باشد.

در عملیات اجرایی طرح گازرسانی از طریق جایگاه های  CNG  ، تمامی زیر ساخت ها ی گازرسانی اعم از شبکه ها ، ایستگاه ها ، علمک ها و…نصب و راه اندازی می شوند اما گازطبیعی از کپسول های بزرگی که در ایستگاه های CNG  مستقر خواهد شد به شبکه ها تزریق می گردد و پس از اینکه خط انتقال سراسری یازدهم به استان اصفهان رسید این کپسول ها حذف و شبکه گازرسانی شهرها به خط یازدهم متصل خواهد شد. با اجرای این طرح ۴شهر و ۱۰۰ روستای تابعه ، از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

دربخش دیگری از این نشست، در رابطه با  نحوی پاسخ به  استعلام های شرکت  پخش فرآورده های نفتی  از شرکت گاز استان اصفهان  درمورد تخصیص سوخت مایع به متقاضیانی  که امکان پرداخت  هزینه ی اخذ مجوز شهرداری و دیگر هزینه های مربوطه را ندارند صحبت شد و مقرر گردید  کارگروهی تخصصی  برای بررسی این موارد تشکیل شود.

در ادامه”موضوع بدهی جایگا های  CNG  سطح استان به شرکت گاز استان اصفهان” از مواردی  بود که به تفصیل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت  و مقرر گردید  شرکت پخش فرآورده های نفتی  همکاری و مساعدت لازم جهت وصول مطالبات  شرکت گاز را به عمل آورد.

صرفه جویی ۲هزار میلیارد ریالی در مصرف سوخت مایع

درنشست مشترک مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان و پخش فرآورده های نفتی،چگونگی گازرسانی  به تعدادی  از واحدهای  کوره های آجر پزی و مرغداری های شهرستان های  نایین  و گلیایگان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است ، مهندس صادقیان مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی اذعان داشت: با گازرسانی به  واحدهای صنعتی و  مرغداری ها سطح استان  طی ۶ماه گذشته بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان در مصرف سوخت های مایع صرفه جویی شده است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *