خدمت رسانی به محرومان نیازمند روحیه بسیجی است

پروانه شریفی

طاهره چنگیز در آئین تجلیل از خدمات علی صالحی، از اعضای بسیج جامعه پزشکی گفت: دکتر صالحی یکی از افرادی است که خدمات خوبی در حوزه چشم به مردم استان ارائه داده که بخشی از این خدمات در بیمارستان فیض و بخشی هم در حوزه مأموریت محرومیت زدایی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان ادامه داد: امیدواریم همه بی منّت وظایفی که بر عهده دارند را انجام دهند و کسانی که حق به گردن ما دارند را یاری بدهیم.

وی افزود: دکتر صالحی از همان زمانی که دانشجوی تخصص چشم پزشکی بودند بسیار به بحث هایی مانند آموزش حساس بودند و این روحیه تا امروز ادامه پیدا کرد و در حال گسترش است.

* بسیجی بودن؛ آغاز آن با روحیه و تداوم آن در قالب یک الگو

چنگیز خاطر نشان کرد: بسیجی بودن یک روحیه است و امیدواریم روز به روز شاهد بیشتر شدن این افراد به عنوان الگو باشیم.

این مسئول تصریح کرد: هنوز هم برخی از شهرهای استان اصفهان با محرومیت در زمینه پزشک متخصص مواجه هستند و برای پیگیری مراحل درمانی خود مجبور هستند که به شهرهای اطراف بروند و در این زمینه طرح های خوبی باید پیاده شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان هم در ادامه این مراسم گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب گفتند، کار در حوزه های محرومیت زدایی و پیشرفت و تعالی کشور یکی از شاخصه های روحیه بسیجی گیری است که امروزه می بینیم این روحیه به طور جدّی وارد حوزه سلامت شده است.

محسن حجتی افزود: در بسیج جامعه پزشکی از این دست افراد گمنام بسیار داریم که واقعاً محرومیت زدایی و خدمت رسانی را سرلوحه کار خودشان کردند و این اخلاق و روحیه بسیجی را وارد محل کار خودشان هم کرده اند.

وی ادامه داد: امروز برای تجلیل از یکی از بسیجیانی گرد هم آمدیم که در نه تنها در ساختار و سازمان بسیج، بلکه به طور خود جوش به محرومیت زدایی می پردازد و به خوبی به مردم مناطق محروم خدمت رسانی می کند.

حجتی خاطر نشان کرد: حضور این پزشک برجسته در بیمارستان های صحرایی مناطق محروم استان، حتّی تا نیمه های شب از نشانه های خدمت رسانی واقعی است که این روحیه به طور مداوم در حوزه سلامت در حال گسترش است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی اصفهان تصریح کرد: پتانسیل خوب نیروی انسانی در این قشر از بسیج باعث شده تا در تمامی صحنه های خدمت رسانی و محرومیت زدایی، مجامع علمی و تخصصی و همچنین برپایی بیمارستان های صحرایی در مواقع بحران اقدامات بهداشتی درمانی خوبی ارائه دهد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با روحیه بسیجی که در دکتر علی صالحی وجود دارد، به طور قطع دانشجویانی با روحیه بسیجی و اخلاص تربیت خواهند شد و امید داریم که روز به روز فرهنگ بسیجی در حوزه سلامت بیش از پیش گسترش یابد.

* خدمت رسانی به محرومان نیازمند روحیه بسیجی است

رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج جامعه پزشکی اصفهان هم در بخش دیگری از این مراسم گفت: می توان گفت گروه چشم پزشکی یکی از گروه های پزشکی بسیجی است؛ چرا که از همان ابتدا نیروها و دانشجویان با همین روحیه تربیت شدند.

حسن رزمجو افزود: تنها بخشی که از همان اول هم پرداخت های نامتعارف در آن مطرح نبود، گروه چشم پزشکی بود و این نشان گر توسعه روحیه بسیجی در مراکز درمانی است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران همچنین خاطر نشان کرد: خدمت رسانی در محروم ترین نقاط استان به طور پیوسته و حضور در بیمارستان صحرایی با حجم بالای مراجعات به طور حتم نیازمند روحیه بسیجی است تا بتوان پاسخگویی این حجم از نیازها بدون خستگی بود.

* تشکیل تیم های جهادی در بیمارستان فیض

علی صالحی هم در پایان این مراسم گفت: در بیمارستان فیض یک تیم اردوی جهادی تشکیل دادیم که با وسایل مخصوص همین تیم، هر هفته به مناطق مختلف اعزام و خدمت رسانی می کنیم.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی فیض اصفهان ادامه داد: حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ فریم عینک و بینایی سنج به مناطق محروم می بریم و هر کسی که نیاز به عینک داشته باشد فریم را انتخاب می کند و پس از ساخت برای آن بیمار پست می شود تا هزینه ها و زحمات سفر به اصفهان به آن ها تحمیل نشود.

وی در پایان تصریح کرد: با تمام توان و قوت خدمت رسان مردم عزیز هستیم و سعی می کنیم در جهت رفع نیازهای بیماران در حوزه چشم پزشکی گام برداریم.

علی صالحی متخصص چشم و فلوشیپ شبکیه است. وی پیش از این رئیس دانشکده، مدیر گروه چشم پزشکی و معاون آموزشی دانشکده پزشکی شهرکرد و در حال حاضر هم عضو بسیج جامعه پزشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان فوق تخصصی فیض اصفهان است. در رزومه این پزشک، فعالیت در پروپوزال های علمی و کاربردهای دارویی به عنوان علایق پژوهشی وی یاد شده است.

در این مراسم لوح های تقدیر و هدایایی در حضور مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی و همچنین اعضای گروه چشم استان اصفهان به علی صالحی فلوشیپ شبکیه، علی مرتضوی متخصص چشم، سعید وهابی تکنسین بیومتری و حسین سامانی کارشناس بیهوشی از سوی بسیج جامعه پزشکی اهداء شد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *