شناسایی ۷۴۳ بیمار مبتلا به ایدز در استان اصفهان

فاطمه احمدی

نگرانی از شیوع بیماری ایدز در میان زنان و تغییر الگوی انتقال آن از تزریق مشترک به روابط پرخطر، مدت‌ زیادی است مطرح شده و دستگاه‌های مسئول ضمن هشدار نسبت به آن، راهکارهای مختلفی را نیز پیشنهاد می‌دهند؛ مبحثی که “آموزش” در آن نقش اصلی را دارد و در عین حال به عنوان مهم‌ترین چالش این حوزه نیز شناخته می‌شود.

طبق جدیدترین آمار اعلامی وزارت بهداشت تزریق مشترک در مصرف کنندگان مواد، همچنان در صدر علل ابتلا به این بیماری قرار دارد.

دکتر مرجان مشکات کارشناس مسؤول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آمار مبتلایان به ایدز در اصفهان گفت: تا ابتدای آذر ۷۴۳ بیمار در استان اصفهان شناسایی شدند که از این تعداد ۶۱۶ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی ادامه داد: اگر مقایسه کنیم نسبت به سال گذشته همان میزانی که سال ۹۵ شناسایی کردیم امسال نیز همان تعداد شناسایی شده‌اند و این که گفته شده افزایش داشته این طور نبوده است.

کارشناس مسؤول برنامه ایدز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره‌ای نواب صفوی دانشگاه علوم پزشکی واقع در فلکه احمدآباد کلیه خدمات مربوط به بیماری HIV را به صورت رایگان و محرمانه ارائه می‌دهد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *