ضرورت راه اندازی کمپین بهداشت دهان و دندان در کشور

فاطمه احمدی

دکتر طاهره چنگیز در سومین سمپوزیوم بین المللی اندودانتیست های ایران اظهار کرد: به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همه مهمانانی که از شهر های دیگر به اصفهان آمده اند خوش آمد می گویم.

وی افزود: شاید آرزوی غیر معقولی بنظر برسد، اما امیدوارم سطح بهداشت دهان و دندان به اندازه ای در ایران رشد کند که به نیمی از دانشکده های دندانپزشکی کشور دیگر نیازی نباشد؛ هم چنین امیدوارم در نسل های آینده نیازی به رشته ریشه درمانی(اندو) دندان نباشد و متخصصان این حوزه نیز بیکار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: زمانی که صحبت از گسترش برخی رشته ها می شود به آن افتخار می کنیم، اما آن روی سکه این است که چرا باید وضعیت پیشگیری و بهداشت دهان و دندان بقدری نا مناسب باشد که به خدمات پیشرفته نیاز باشد.

وی تصریح کرد: اکثر مردم با متخصصان ریشه درمانی دندان سر و کار خواهند داشت اما خدمت اصلی جامعه دندانپزشکی ایجاد نهضت عمومی پیشگیری و ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان است و به نفع سلامت عمومی جامعه و کاهش بیماری های غیر واگیر خواهد بود.

چنگیز در پایان خاطر نشان کرد: دعوت می کنم دندان پزشکان غیر از بحث های تخصصی به فکر راه اندازی یک کمپین بزرگ بهداشت دهان و دندان باشند و به موازات اقدامات وزارت بهداشت، همه مطب ها به این کمپین بپیوندند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *