جان کاسیچ: تحریم‌ها را برمی‌گردانم

در دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحث توافق هسته ای بین دو نامزد داغ بود.
به گزارش کیمیای کویربه نقل از واشنگتن فری بیکن : دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد. در این مناظره که در برخی قسمت ها بسیار خنده دار هم بنظر می‌رسید، صحبت کوتاهی درباره توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی شد.
پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن (freebeacon) در این رابطه می‌نویسد که سناتور تد کروز و فرماندار جان کاسیچ برای دقایق کوتاهی با یکدیگر بر سر این موضوع باهم بحث کردند. این درگیری لفظی در پی اظهارات تد کروز شروع شد که گفت: «بهتر است باور کنید، اگر من رئیس جمهور شوم در همان روز اول توافق هسته ای فاجعه بار ایران را تکه تکه خواهم کرد.»جان کاسیچ اما در این رابطه گفت که صبر می‌کند تا ببیند ایران از مرزهای این توافق تجاوز می‌کند یا نه:‌«ما نمی‌دانیم که در ۱۸ ماه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر ایرانیان تقلب کنند ما تحریم ها را بر می گردانیم. اگر به حماس یا حزب‌الله کمک کنند، بازهم تحریم‌ها را برمی‌گردانیم.»
وی با اشاره به «بد بودن توفق ایران» و اینکه او «هرگز آن را نمی‌پذیرفت» افزود: «من ۱۸ سال در کمیته دفاع بودم و مشکلات بسیاری را در زمینه امور خارجه و سیاست جهانی دیده‌ام. باید ثابت قدم بود. اگر هم بفهمیم که ایران سلاح هسته‌ای می‌سازد، از گزینه نظامی استفاده
می‌کنیم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *