شهردار دیزیچه : مدیریت شهری در نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه نقش آفرین است

یازدهمین یادواره سرداران و ۱۲۲ شهید سرافراز دیزیچه با حضور مسئولان استانی و کشوری، خانواده‌ای شهدا و جانبازان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و با حضور جمعی از مردم شهید پرور شهرستان مبارکه و اصفهان و شهر دیزیچه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار کیمیای کویر، به مناسبت بزرگداشت هشت سال ایستادگی و دفاع از میهن اسلامی و هفته دفاع مقدس یازدهمین یادواره سرداران و ۱۲۲ شهید سرافراز شهر دیزیچه پنج شنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۴ بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده سلیمان(ع) و با حضور جمعی از مردم شهید پرور شهرستان مبارکه و اصفهان و شهر دیزیچه برگزار شد.
در این مراسم که مادر سردار شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) از اصفهان ، آزاده سرافراز آقای مهدی طحانیان با عنوان «سرباز کوچک امام»، مادر شهید محمد معماریان از قم، مداح دوران دفاع مقدس حاج حسن خاکسار و خواننده سرود های انقلابی استاد محمد گلریز به عنوا مهمانان ویژه در آن حضور داشتند با مجری‌گری مجری توانمند کشوری محمد رحمان نظام اسلامی برگزار شد.
شهاب ثابت راسخ شهردار دیزیچه در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار اظهار داشت: مدیریت شهری از ارکان مهمی است که در نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه نقش آفرین است.
وی افزود: امروزه شهرداریها از نهادی صرفا خدماتی و عمرانی به ارگانی اجتماعی مبدل شده‌اند و اکثر شهرداریها علاوه بر نقش اصلی خود در امور فرهنگی نیز نقش آفرینی موثری دارند .
شهردار دیزیچه با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به برگزاری یادواره ندارند، تاکید کرد: در واقع برگزاری این یادواره ها انجام وظیفه بازماندگان راه شهادت و مسئولان برای رساندن پیام ایثارگری و شهادت شهدای راه حق و جانبازان و ترویج اخلاق محوری حاکم در هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان است .
وی اضافه کرد: بزرگترین هدف برگزاری این یادواره این است که یادمان بماند که شهدا کارشان را انجام داده اند و امروز این ما هستیم که باید وظیفه خود را انجام دهیم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم و با برگزاری این یادواره ها ثابت می کنیم که نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی نسل قدرشناسی هستند .
ثابت راسخ اصل هدف از برگزاری این یادواره ها را جذب جوانان در راه شهید و شهادت دانست و تصریح کرد: با توجه به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند” زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست” با توجه به هجمه حملات فرهنگی و سایبری بر علیه ارزش‌هایمان وظیفه داریم کار و فعالیت کنیم تا در نهایت جوانان ، نوجوانان و نسل های بعد از این را با سیره شهدا آشنا کنیم و جذب راه شهدا نمائیم .
وی با اشاره به اینکه سال گذشته یادواره ۱۰۷ شهید دیزیچه برگزار شد به این دلیل که آمار خانواده های مهاجر دیزیچه در دسترس نبود، اضافه کرد: امسال علاوه بر گرامیداشت یاد ۱۲۲ شهید دیزیچه، یاد و خاطره ۶۰۰ شهید شهرستان مبارکه و ۱۷ شهید سیمان سپاهان را گرامی داشتیم.
شهردار دیزیچه با بیان اینکه سردار عطایی فرماندار ستاد آبادان از شهر دیزیچه بوده است، ابراز داشت: تجلیل از خانواده ۵ سردار شهید دیزیچه، تقدیر از خانواده ای دارای دو و سه شهید دیزیچه و جانبازان بیش از ۷۰ درصد نیز از برنامه‌های مهم این یادواره است
در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین صانعی امام جمعه محترم شهر دیزیچه بحث امنیت را مهمترین موضوع برای هر کشور دانست و گفت: امنیت در جمهوری اسلامی ایران مرهون ایثارگری و فداکاری شهدا ، جانبازان وایثارگران است به طوری که وجود این امنیت در جمهوری اسلامی ایران حول محور ولایت شکل گرفته و زبانزد جهانیان است .
وی افزود: امروز وقتی آوارگان کشورهای مورد هجوم ظالمان را مشاهده می کنیم که پشت مرزهای کشورهای اروپایی به دلیل عدم امنیت در کشورشان این چنین آواره و درگیر ظلم و ستم شده اند باید بیشتر قدردان این امنیت در کشورمان باشیم.
علیار رحمانی رئیس شورای اسلامی شهردیزیچه هم طی سخنانی بیان داشت: ستاد یازدهمین یادواره سردار و ۱۲۲ شهید (دو شهید گمنام و ۱۲۰ شهید) سرافراز شهر دیزیچه با محوریت شهرداری دیزیچه برگزار می شود و این افتخاری برای شورا و شهرداری است.یار رحمانی افزود: امروز افتخار می کنیم که خادم مردم و خانواده شهداء هستیم وفعالیت های فرهنگی- مذهبی خوبی را به اجرا گذاشتیم. امنیت امروز کشور به برکت خون شهداست.وی برگزاری یادواره برای شهداء را نوعی سرمایه گذاری برشمرد و ابراز داشت: یاد شهداء برکات زیادی داشته و از اینکه با برگزاری این یادواره می توانیم یاد و خاطره شهیدان را گرامی بداریم بسیار خوشحالیم.رئیس شورای اسلامی شهردیزیچه از تعامل بسیار خوب شهردار وشورای دیزیچه خبر داد و گفت: در سایه همدلی وهمزبانی شورا و شهرداری، تاکنون در دوره چهارم شورا، فعالیت های بسیار خوبی انجام شده است.
در پایان این مراسم از مادر شهید خرازی و مادر شهید معماریان ، خانواده سردار محمد رضا عطایی ، خانواده های سه شهید شهرستان و دو شهید شهر دیزیچه ، جانبازان بیش از ۷۰ درصد و آزادگان شهر تجلیل به عمل آورده شد.
یازدهمین یادواره سرداران و ۱۲۲ شهید سرافراز شهر دیزیچه با همت و تلاش پرسنل خدوم شهرداری، شرکت سیمان سپاهان، بنیاد شهید شهرستان، همکاری سپاه و بسیج و دفتر امام جمعه برگزارگردید.در این مراسم ایرانپور نماینده مردم شهرستان مبارکه ، مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان، فرماندار شهرستان مبارکه، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان جناب آقای موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی ، فرماندهان نیروی انتظامی و نظامی
حضور داشتند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *