تمدید گواهینامه CE-MARKING محصولات ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان در راستای توسعه صادارت محصولات خود به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس ، موفق به کسب گواهینامه CE-MARKING از شرکت وروس اسپانیا شد .
مهندس عباس عباس زاده مدیر کیفیت ذوب آهن اصفهان ضمن بیان این خبر گفت : کسب این گواهینامه موجب تسریع و تسهیل صادرات محصولات ذوب آهن اصفهان به کلیه کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس می شود . در واقع گواهینامه CE-MARKING به عنوان نشان کیفی در کل کشورهای صادر کننده و وارد کننده کالا پذیرفته شده و داشتن این گواهینامه برای صادرات محصولات به کشورهای اروپایی الزامی است .
وی افزود : ذوب آهن اصفهان سالها قبل نیز موفق به کسب این گواهینامه از شرکت « توف نورد » شده بود اما این شرکت به دلیل محدودیت هایی که اتحادیه اروپا در مورد ایران اعمال می کرد ، حاضر به تمدید گواهینامه مذکور نگردید .
مهندس عباس زاده تصریح کرد : این امر ، مشکلاتی در صادرات محصولات ذوب آهن ایجاد نمود و لذا با تدابیر صورت گرفته و استعلام از شرکت های ایرانی و بین المللی ، در نهایت از طریق شرکت SGS موفق به همکاری و تعامل با شرکت وروس اسپانیا شدیم .
مدیر کیفیت شرکت یادآور شد : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در اواسط سال گذشته سرممیز شرکت وروس اسپانیا به مدت ۵ روز کل سیستم و فرایند تولید محصول در ذوب آهن اصفهان را مورد ارزیابی قرار داد و در نهایت با ارائه مستندات و مدارک مربوط به کنترل و تضمین کیفت محصولات شرکت و ارسال آن به اسپانیا ، نهایتاً گواهینامه CE-MARKING محصولات شرکت مورد تایید قرار گرفت و در سازمان مرکزی شرکت وروس اعتبار دهی شد.
مهندس عباس زاده در پایان ضمن تبریک این موفقیت به مدیریت عالی و کلیه کارکنان شرکت ، ابراز امیدواری نمود که دریافت گواهینامه مذکور موجب تسهیل امور بازرگانی ذوب آهن شود .
در کنفرانس آهن و فولاد ایران مطرح شد :
نزدیک شدن ریل ملی ذوب آهن اصفهان به بازارهای جهانی
اولین کنفرانس آهن و فولاد ایران با حضور بیش از ۲۹ کشور خارجی نظیر استرالیا ، بلژیک ، مکزیک ، سنگاپور ، چین و … و همچنین ۳۰۰ مدیر و کارشناس کشور در حوزه صنعت فولاد به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار گردید .
دکتر سعد محمدی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان یکی از سخنرانان اصلی این همایش ، در سخنرانی خود گفت : در ذوب آهن اصفهان پروژه های جدیدی در بخشهای مختلف در دست انجام است و با اجرای طرح توازن ، تولید این شرکت طی برنامه میان مدت به ۵ میلیون تن خواهد رسید .
وی افزود : یکی از استراتژی های اصلی ذوب آهن توسعه خطوط کنونی و تنوع در سبد محصولات است که در آینده نزدیک موجب سود آوری می شود .
دکتر سعد محمدی با اشاره به پروژه تولید ریل ملی و نقش آن در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور ، تصریح کرد : با پیشرفت ۸۳ درصدی پروژه ریل در حدود ۱۱ ماه به زودی شاهد تولید این محصول ملی در کشور خواهیم بود که هم در داخل کشور و هم درسطح بین المللی ، بازار مناسبی دارد.
مدیر عامل ذوب آهن با اشاره به پایبندی این شرکت به مسائل زیست محیطی گفت : اجرای پروژه های زیست محیطی در ذوب آهن پیشرفت بسیار خوبی داشته و همچنین با مدیریت صحیح آب و بهینه سازی مصرف انرژی ، گام مهمی در جهت کاهش هزینه تولید برداشتیم .در مراسم افتتاحیه این کنفرانس دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : در آینده نزدیک تحریم ها حذف خواهد شد و محدودیت های بانکی و بیمه ای و کشتیرانی و غیره برطرف خواهند شد.
وی افزود : این کنفرانس در زمان مناسبی در حال برگزاری است و شاهد حضور گسترده هیات های تجاری خارجی در ایران هستیم.
دکتر مهدی کرباسیان، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در سخنرانی خود خبر داد که ایمیدرو تا ۵ سال آینده ۵۰۰ میلیون دلار صرف اکتشاف ذخایر جدید خواهد کرد.
وی افزود : ایران در هفت ماهه نخست سال ۲۰۱۵ چهاردهمین فولادسازان بزرگ جهان بوده است و انجمن جهانی فولاد پیش بینی کرده تا سال ۲۰۳۰ رشد سالانه تقاضای فولاد ۲٫۵ درصد باشد.
شایان ذکر است در حاشیه این کنفرانس ، نمایشگاه جانبی با حضور بیش از ۲۰ شرکت برپا گردید و ذوب آهن اصفهان نیز با برپایی غرفه ای ، آخرین دستاوردها ، طرح های توسعه و محصولات جدید خود را در قالب استند ، بروشور و غیره در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *