بازدید وزیر بهداشت تایلند از خدمات بهداشتی اصفهان

وزیر بهداشت تایلند به همراه هیئت اعزامی از مراکز جامع خدمات سلامت کلان شهر اصفهان بازدید کردند و با روند کار در این مراکز آشنا شدند.
دکتر پیاساکول، وزیر بهداشت کشور مالزی روز پنجشنبه به همراه معاونان خود به اصفهان سفر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان در بدو ورود ضمن استقبال از این هیئت تایلندی، در پاویون دولتی فرودگاه اصفهان به دیدار و گفت‌وگو با دکتر پیاساکول نشست.
طاهره چنگیز همچنین در حاشیه بازدید وزیر بهداشت تایلند از مرکز سلامت جامعه محکم‌کار اصفهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با پتانسیل خوب بهداشتی، درمانی و آموزشی توانسته جایگاه مناسبی در کشور کسب کند.
وی ادامه داد: استان اصفهان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه‌های بهداشتی و درمانی دارد و ۴۸۴ پایگاه سلامت به همراه ۳۷ بیمارستان در این استان وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هئیت تایلندی در این سفر با چگونگی مدیریت و ارائه خدمت در مراکز بهداشتی آشنا می‌شوند و امیدواریم در این سفر بتوانیم توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را معرفی کنیم.
همچنین در این دیدار ساختار و نحوه ارائه خدمات در این مرکز برای این هئیت تایلندی تشریح شد و وزیر بهداشت تایلند در ادامه از مرکز جامع تکامل کودکان که در مهر ماه سال ۱۳۹۲ با هدف تشخیص زود‌رس و مداخله به موقع جهت بهبود رشد فیزیکی کودکان راه‌اندازی شد، بازدید کرد.
آشنایی کامل دکتر پیاساکول با سامانه سراسری سیب و جزئیات پرونده الکترونیک سلامت از برنامه‌های جانبی هیئت اعزامی از تایلند بود.
مرکز جامع خدمات سلامت مرحوم محکم‌کار در سال ۱۳۹۲ در شمال شرقی کلان شهر اصفهان افتتاح شد و هم اکنون در بخش‌های مختلف پزشک عمومی، کار درمانی، تست بیلی، گفتار درمانی، مراقبت سلامت، مراقبت سلامت خانواده، واکسیناسیون، بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، مشاوره شیردهی و دندانپزشکی در حال فعالیت است و جمعیتی بالغ بر۲۱ هزار و ۶۷۱ نفر تحت پوشش بهداشتی سلامتی این مرکز قرار دارند.
دکتر پیاساکول همچنین در بازدید دیگری از نزدیک با روند ارائه خدمات در مرکز جامع خدمات سلامت نواب صفوی آشنا شد و آزمایشگاه تخصصی HIV این مرکز میزبان بعدی وزیر بهداشت تایلند بود.
مقام عالی وزارت بهداشت کشور تایلند در حاشیه این سفر گفت: خدمات بهداشتی و درمانی خوبی در کشور ایران انجام می‌شود و امیدواریم با همکاری‌های مشترک، شاهد ارتقای سلامت دو کشور باشیم.
پیاساکول ادامه داد: خدمات سیستم بهداشت و درمان اصفهان من را به خود مجذوب کرد و در زمینه HIV هم کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود، البته ما هم در تایلند در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای کردیم و کارهای خوبی را انجام داده‌ایم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *