مدیرکل حج‌ و زیارت استان اصفهان: وضعیت ۱۸ زائر اصفهانی هنوز مشخص نیست/ یک نفر به آمار فوتی‌‎های اصفهان اضافه شد

غلامعلی زاهدی درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: پس از حادثه اسفناک روز عید قربان در منا و جان‌ باختن تعداد زیادی از زوار، نام پنج تن از زائران کاروان‌های اصفهان در لیست جان‌باختگان این حادثه بود.

وی افزود: سه زائر اصفهانی مجروح شده‌ بودند که متأسفانه یکی از آن‌ها به نام حبیب‌الله چنگیزی که در بیمارستان بستری بود؛ پس از تحمل درد مجروحیت جان خود را از دست داد.

مدیرکل حج‌ و زیارت استان اصفهان اظهار داشت: فعلاً علیرضا قانونی‌نیا و حسن گلشنی نیز در لیست مجروحین قرار دارند که امیدواریم سلامتی خود را هرچه زودتر به دست بیاورند.

وی خاطر نشان کرد: تا این لحظه اسامی کشته‌شدگان اصفهانی فاجعه منا که از آن مطلع شده‌ایم به ترتیب زیر است:

۱-سید مرتضی رئیس‌زاده

۲-شکرالله خشخویی

۳-احمد کفاش

۴-حسن سلیمانی درچه

۵-قیصرعلی حیدری

۶-حبیب‌الله چنگیزی

زاهدی اذعان داشت: هنوز ممکن است از وضعیت مفقودی‌های این حادثه اخبار جدیدی برسد و این در حالی است که حکومت پادشاهی آل‌سعود عربستان اجازه ورود نیروهای ایرانی برای گرفتن آمار و اطلاعات آسیب‌دیدگان این حادثه را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: محسن فلاحی، علی کریم‌لو، عبدالخالق صداقت‌فر، بهمن غفاری‌پور و مرتضی شاهپوری، ابراهیم هادی، محمدعلی کریمی‌آغچه، حسن اسحاقی‌ریزی، اصغر عباسی، رجبعلی شاه رجبیان، ابراهیم باقری‌یزدآبادی، علی صابری فودانی، عبدالرضا میرزائی، حسن شبانی، رحمت‌الله عمو هادی، عباسعلی معلمی اوره، علیرضا بهاری، ولی‌الله عابدی، زائران کاروان‌های اصفهانی مفقود شده تا این لحظه در سرزمین منا هستند.

به گزارش فارس، روز عید قربان به دلیل بی‌کفایتی و سوء مدیریت آل‌سعود در برگزاری مراسم حج، تعداد زیادی از حجاج در ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند و اجسادشان روی هم انباشته شد.

این حادثه تاکنون جان ۱۴۴ زائر ایرانی را گرفته، ۸۵ مجروح بر جای گذاشته و هنوز وضعیت ۳۲۳ ایرانی مشخص نشده است.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت کشورمان از تشکیل کمیته ویژه برای بازگرداندن پیکر جان‌باختگان و مجروحین به ایران خبر داده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *