مستندهای ایرانی در جشنواره فیلم زنان «مدیا آرت» استرالیا

به گزارش هفته نامه کیمیای کویر به نقل از «پایگاه خبری فیلم کوتاه» این جشنواره که مختص به رقابت گذاشتن آثار زنان فیلمساز است؛ در این دوره میزبان دو مستند ایرانی است.نینجای ایرانی به کارگردانی مرجان ریاحی و و خدا مثل همیشه بود ساخته الهام معروفی به نمایندگی از ایران در بخش مسابقه مستند جشنواره حضور دارند.نینجای ایرانی از نگاه خاطره جلیل‌زاده نخستین زن نینجای ایرانی، مشکلات، سختی‌ها و موانعی که زنان ایرانی برای پرداختن به ورزش «نینجوتسو» با آن درگیر هستند را روایت می‌کند. در این مستند برای نخستین‌بار مسابقات زنان نینجای ایرانی به تصویر کشیده شده است.و خدا مثل همیشه بود به درک مفاهیم انتزاعی در زندگی افراد ناشنوا می‌پردازد.دومین جشنواره بین‌المللی فیلم زنان «مدیا آرت» ۲۶ و ۲۷ سپتامبر در استرالیا برگزار می‌شود.
مهمانان جشنواره فیلم نوجوان وارد همدان شدند
به گزارش هفته نامه کیمیای کویر به نقل از ایسنا، مهمانان جشنواره که ورودشان بر اساس حضور در افتتاحیه برنامه‌ریزی شده بود ساعت ۸ صبح امروز با دو دستگاه اتوبوس به همدان عزیمت کردند.علاوه بر اهالی رسانه افرادی چون حمید جبلی، مجید قاری زاده، علی قوی تن، فرزاد اژدری، فریال بهزاد، مجید اسماعیلی در کنار تعدادی از بازیگران نوجوان از مسافران بودند که در هتل باباطاهر مستقر شدند.
مراسم افتتاحیه به دلیل عزای عمومی لغو شد و قرار است برنامه‌های جشنواره از صبح شنبه ۴ مهر ماه آغاز شود.
معرفنمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجری داوران مسابقه
به گزارش هفته نامه کیمیای کویر به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،‌ طبق نظر دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر آقایان محمد چرمشیر، کوروش نریمانی و کامران سپهران به عنوان گروه داوران مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر فجر شدند.سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر بهمن ماه سال جاری به دبیری سعید اسدی برگزار می شود.
نمایش «شام آخر» به یک خلبان دوران دفاع مقدس تقدیم شد
به گزارش هفته نامه کیمیای کویر به نقل از روابط عمومی نمایش «شام آخر»؛ این نمایش تاکنون ۱۵شب از اجرای خود در سالن البرز پردیس کورش پشت سر گذاشته است. عارف لرستانی کارگردان این اثر اجرای «شام آخر» را در حضور جمعی از هنرمندان و تماشاگران ، در عرصه هنر به محمد مطیع و در عرصه دفاع مقدس به محسن دوکوشکانی از خلبانان هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تقدیم کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *