واکنش به سلامت نان‌های سبوسدار

پروانه شریفی

دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری، به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی با بیان این مطلب که اضافه کردن سبوس در نان‌ها، متفاوت است، گفت: آرد سبوس دار که جزو مواد غذایی توصیه شده است، مورد تأیید وزارت بهداشت است.

حریرچی ادامه داد: بعضی نانوایی‌ها به آردهای معمولی سبوس اضافه می‌کنند، که اگر کنترل نشود، ممکن است مشکل ایجاد کند.

مهم‌ترین بخش سخنان سخنگوی وزارت بهداشت در این خبر آمده است:

فعالیت سلبریتی ها در فضای مجازی

قرار نیست وزارت بهداشت در همه امور دخالت کند، اما در همه جای دنیا افراد مشهور از هنرمندان و ورزشکاران، اقدام به جمع آوری پول می‌کنند که این کار مورد تأیید وزارت بهداشت است. اما ممکن است در بین بعضی افراد درجه چندم مواردی از تخلفات وجود داشته باشد که مراجع قضایی باید برخورد کنند.

پرداخت مابه التفاوت ارز دارویی به شرکت‌های دارویی

ابتدا قرار بود مابه التفاوت ارز ۳۸۰۰ تومانی داده شود ولی بعداً تصمیم گرفته شد شرکت‌های دارویی با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام کنند و مبلغ ۴۰۰ تومان مابه التفاوت ارز، به بیمه‌ها پرداخت شود و دارو بر اساس همان ارز ۴۲۰۰ تومانی شرکت‌های دارویی، تعیین قیمت شود. البته این تفاوت قیمت ارز دارو هیچ تاثیری بر هزینه‌های بیماران ندارد و بیمه‌ها، این مابه التفاوت را پوشش می‌دهند.

آمار حوادث ترافیکی در کشور

با اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های مختلف در زمینه کاهش تلفات حوادث ترافیکی طی ۱۰ سال منتهی به سال ۹۰ افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مرگ ناشی از حوادث ترافیکی به ۳۱.۷ درصد و همچنین مرگ زودرس ناشی از حوادث ترافیکی به ۳۷ درصد کاهش داشته است اما حوادث ترافیکی همچنان سومین عامل مرگ و دومین عامل مرگ زودرس ایرانیان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد سالهای از دست رفته عمر ایرانی‌ها در حوادث ترافیکی ۴۴ درصد کاهش یافته و به یک میلیون و ۶۲ هزار سال از دست رفته رسیده که البته همچنان رقم قابل توجهی است.

مرگ‌های ناگهانی

فردی که به ظاهر سالم بوده، به طور ناگهانی فوت می‌کند که این وضعیت بیشتر در جوانان دیده می‌شود و شایع‌ترین علت آن بیماری‌های قلبی است.

کمبود دارویی در کشور

ما میزان کمبود دارویی را به طور مرتب رصد می‌کنیم اما مشکل نقدینگی شرکت‌های دارویی، شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها را قبول داریم ولی کمبود ۳۰ تا ۵۰ قلم دارو در بازار دارویی اجتناب ناپذیر است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *