اقتصاد در هفته‌ای که گذشت

دامون رشیدزاده

در ستون این هفته «اقتصاد در هفته‌ای که گذشت» به مرور مهمترین عناوین خبری اقتصاد در هفته گذشته خواهیم پرداخت.

– دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مواد اولیه برای کارخانجات آب معدنی نسبت به سال گذشته رشد ۳۷۰ درصدی داشته است، گفت: کارخانجات با توجه به رشد قیمت مواد اولیه ناچار به افزایش قیمت‌ها شده‌اند.

– معاون وزیر اقتصاد از احتمال کاهش نرخ مالیات بر اشخاص حقوقی خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد با این اقدام موافق هستند و ما مصمم به انجام آن هستیم البته نهایی شدن‌اش به مصوبه دولت و مجلس نیاز دارد.

– رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر این‌که قطعی برق صنعت برق را بیش از پیش به زمین زده است، گفت: باید نگاه به واحدهای صنعتی و تولیدی نسبت به واحدهای مسکونی متفاوت باشد در غیر این صورت قطعی برق صنعت کشور را فلج و بیچاره می‌کند.

– – رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو ضمن اعلام اینکه افزایش قیمت خودرو نسبت به قیمت آهن منطقی نیست، تصریح کرد: خودروسازان محصولات خود را با رشد قیمت‌ها افزایش می‌دهند اما این افزایش قیمت را در قراردادهای تولیدی لحاظ نمی‌کنند.

– دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران گفت: رانندگان کامیون و خانواده‌های آنها بدون پرداخت هزینه بیمه تکمیلی درمان می‌شوند.

– دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: هر واحد صنفی بین ۷ تا ۱۷ درصد می‌تواند برای کالاهای وارداتی افزایش قیمت دهد و بیشتر از آن تخلف است.

– وحید عزیزی پ‍ژوهشگر مسکن گفت: میزان خانه‌های خالی در ده سال اخیر ۴ برابر شده و رشد خانه خالی سالیانه ۱۷ درصد بوده است.

– سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی هرگونه فروش مدت دار خودرو ممنوع است.

– معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از قطع کامل صادرات برق ایران به عراق خبر داد و گفت: میزان بدهی عراق به ایران یک میلیارد دلار است و در حال مذاکره برای دریافت این مبلغ هستیم.

– رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان اینکه قیمت شیرخام ۱۵۷۰ تومان تعیین شده و منتظر امضا و ابلاغ این مصوبه هستیم، گفت: براین اساس قیمت لبنیات نیز ۹ تا ۱۰ درصد گران می‌شود.

– عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سهم هزینه تأمین مسکن در سبد خانوارها به بیش از ۳۰ درصد رسیده است، گفت: در ماه‌های اخیر رشد شدید اجاره بهای خانه مشکلات اقتصادی مردم را افزایش داده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *