معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان: شورای حل اختلاف خمینی‌شهر رتبه نخست کشور را در آراء سازشی کسب کرد

 

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره شهرستان خمینی شهر گفت : شورای حل اختلاف خمینی‌شهر موفق شد با۵۰ درصد آرا سازشی رتبه نخست کشور را در بحث صدور ۵۰درصد آراء سازشی کسب کند.

معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: براساس آمار تأمین اجتماعی، در استان اصفهان یک‌میلیون و ۸۵ هزار نفر بیمه شده وجود دارد که با ضریب خانواده‌های آن‌ها بیش از ۶۵ درصد استان اصفهان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، محسن نیرومند در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کار شهرستان خمینی‌شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وجود چند دانشگاه بزرگ در شهرستان خمینی‌شهر سبب مهاجرپذیری برای تحصیل شده که نرخ بیکاری شهرستان به ۱۶ درصد رسیده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل کمبود زمین کارخانه‌ای و شهرک صنعتی، امکان صدور مجوز احداث کارخانه‌ها در این شهرستان نیست و باید از طریق اشتغال در بخش خدمات و واحدهای کوچک برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان درمجموع ۱۵شورای حل اختلاف کار و کارگری فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در ۴ سال گذشته فرماندار وقت خمینی‌شهر با توجه به اینکه پرونده‌های اختلافی شهرستان به مرکز استان رجوع داده می‌شد پیگیری‌هایی صورت گرفت تا شورای حل اختلاف در شهرستان خمینی‌شهر ایجاد شود.

نیرومند خاطرنشان کرد: پس از یک سال از آغاز به‌کار شورای حل اختلاف در این شهرستان به‌دلیل بافت فرهنگی موجود در منطقه خمینی‌شهر و انتخاب نمایندگانی از بین کارگران و کارفرمایان گرایش به سمت سازش پیدا شد و نتیجه حاصل شد که شورای حل اختلاف خمینی‌شهر رتبه نخست کشور را در بحث صدور ۵۰درصد آراء سازشی کسب کند که با صدور رأی سازشی هر دو طرف دعوی راضی می‌شوند.

وی افزود: بر‌اساس آمار تأمین اجتماعی، در استان اصفهان یک‌میلیون و ۸۵‌هزار نفر بیمه شده وجود دارد که با ضریب خانواده‌های آن‌ها بیش از ۶۵ درصد استان اصفهان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

محمد تجلی رئیس سابق اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خمینی‌شهر نیز در این آئین با اشاره به آموزش‌هایی که سال ۹۲ در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان پیش‌بینی شد، بیان کرد: این آموزش‌ها در شهرستان خمینی‌شهر با ۸۵۰۰ نفر ساعت آموزش به کارگران فصلی و ساختمانی که حدود ۳ هزار نفر بودند رقم خورد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *