نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان قدعلم کردن شیعه در لبنان مرهون فعالیت های امام موسی صدر است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با خواهر و دختر امام موسی صدر، عزت و عظمت شیعیان لبنان را مرهون فعالیت های امام موسی صدر دانست.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با خواهر و دختر امام موسی صدر بر نقش تأثیر گذار این بزرگوار تأکید کرد و گفت: میانه روی، سعه صدر و خلق نیکوی امام موسی صدر باعث اعتلای جایگاه شیعیان در کشور لبنان شد.
وی ضمن آرزوی سلامتی برای امام موسی صدر اظهار داشت: ما هنوز امیدواریم که ایشان حتی پس از این سال ها در قید حیات باشند و با سلامتی بازگردند و همه از فیض وجودیشان بهره مند گردند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به شجره طیبه این خاندان بزرگ تصریح کرد: افتخار داریم که خانواده صدر همواره در راه دین و مرام اهل بیت(ع) و گسترش مذهب شیعه قدم برداشته اند.
وی اظهار داشت: کشور لبنان با این که از نظر جغرافیایی کوچک است، به عنوان چهار راه دنیا از نظر استراتژیکی بسیار مهم است، و قد علم کردن شیعه در این خطه هزار آیین به واسطه زحمات این بزرگوار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تقیه را یکی از راهبردهای امام موسی صدر دانست و گفت: تقیه بر عکس تصور برخی که آن را ناشی از ترس می دانند، به فرموده معصوم (ع) تقیه دین من و آباء من است، لذا تقیه به معنای رعایت خط قرمز هاست، تا جایی که گاهی ائمه معصومین (ع) در تقیه خلاف حکم را بیان می کردند.وی افزود: تشیع این نیست که فقط خودمان به دستورات دین عمل کنیم، بلکه شیعه باید بتواند به گونه ای رفتار کند، که دیگران را جذب آیین و مذهب خود کند، نه این که با بی بصیرتی خط قرمزها را گذرانده و همه را از تشیع متنفر کند.
در ابتدای این دیدار خانم صدر به تشریح فعالیت های صورت گرفته در موسسات امام موسی صدر در لبنان پرداخت و گفت: این مؤسسات به همت آقای صدر ۵۰ سال پیش راه اندازی شد و مدیریت بخش دختران به بنده واگذار شد.
وی افزود: پس از مفقود شدن برادر کارها بسیار مشکل تر شد، اما به حمداله عملکرد مؤسسات صدر در لبنان به گونه ای بوده که اعتماد همه ادیان و آیین ها را به خود جلب کرده و در جلسات همفکری، اولین مدعوین از موسسات صدر هستند.
خانم صدر اظهار داشت: یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسوی در لبنان از مؤسسه درخواست کرده تا معلمات خود را جهت تدریس در این دانشگاه معرفی کنند و این نشان از اعتبار و عزت شیعه در لبنان است.خواهر امام موسی صدر افزود : مؤسسات امام موسی صدر با اینکه در حملات رژیم صهیونیستی بارها مورد اصابت موشک قرار گرفت اما دوباره احیاء و فعالیت خود را با قوت ادامه داده
است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *