شهرداراصفهان : هزینه راه‌اندازی «تراموا» از قطار شهری کمتر است

شهردار اصفهان افتتاح متروی اصفهان را آغازی بر یک حرکت بزرگ‌تر دانست و گفت: تلاش ما بر این است که سرعت اجرای پروژه‌های شهری در طول زمان نه تنها کند نشود، بلکه در گذر زمان سرعت گیرد.مهدی جمالی نژاد در پاسخ به این سوال که مطالعات خط یک متروی اصفهان از چه سالی آغاز شد بیان داشت: سابقه مطالعاتی متروی اصفهان به سال‌های بسیار دور بر می‌گردد و مطالعات قطار شهری اصفهان از سال۱۳۴۰ کلید خورد و سالهای سال برای به ثمر رسیدن آن تلاش شده بود.
وی ادامه داد: اکنون بعد از گذشت سالها و ۱۴ سال صبوری مردم اصفهان شاهد اتفاق ارزشمندی است که یکی از زیرساخت‌های عمومی برای توسعه متوازن و توسعه کشورها زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی است.
شهردار اصفهان حرکت کشور به سمت توسعه حمل و نقل ریلی را کند و دیرهنگام دانست و بیان داشت: این موضوع کلاف حمل و نقل شهری در هسته‌های مرکزی شهر را سردرگرم کرده است.وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به نظر شما چه چیز بهره‌برداری از متروی اصفهان را به تأخیر انداخت با اینکه مطالعات برای اجرای مترو در اصفهان بسیار سریع آغاز شد گفت: در مسیر اجرای این پروژه مشکلات متعددی را شاهد بودیم که این مسائل باعث شد تا این حرکت به کندی انجام شود.جمالی نژاد در پاسخ به اینکه اکنون به نظر شما چه موضوعی باعث شد تا متروی اصفهان در دوره مدیریت جدید شهری به بهره‌برداری برسد گفت: من اعتقاد به همدلی و همراهی تمام دستگاه‌ها با یکدیگر دارم و همین مسئله تا حد زیادی به تسریع در به بهره‌برداری رسیدن متروی اصفهان مؤثر بود.شهردار اصفهان در ادامه در خصوص لزوم حراست از میراث فرهنگی و اینکه شما در این خصوص چه برنامه‌ای دارید اظهار داشت: شهرداری به هیچ وجه توسعه شهری بدون حفظ میراث فرهنگی را دنبال نخواهد کرد.وی در ادامه در پاسخ به اینکه شما عملیات اجرایی دیگر خطوط قطار شهری در اصفهان را در چه زمانی آغاز خواهید کرد گفت: خط یک متروی اصفهان به منزله تکمیل استخوان‌بندی و ستون فقرات حمل‌ونقلی اصفهان است.شهردار اصفهان گفت: مطالعات خط دوم نیز به موازات اجرای کار خط یک در حال انجام است.وی با اشاره به مباحث مربوط به خط دو قطار شهری اصفهان و عبور آن از میدان امام(ره) اظهار کرد: مطالعات در این محور بسیار حساس و با هماهنگی کامل برای حفظ میراث فرهنگی انجام می‌شود.جمالی نژاد اضافه کرد: به هیچ وجه توسعه شهری را بدون حفظ میراث فرهنگی دنبال نخواهیم کرد.شهردار اصفهان همچنین در خصوص قیمت بلیت قطار شهری در اصفهان از ارائه لایحه دوفوریتی قیمت بلیت قطار شهری اصفهان خبر داد.وی همچنین در خصوص راه‌اندازی تراموا در اصفهان از آغاز مطالعات اجرای تراموا در شهر اصفهان در محورهایی همچون میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی و همچنین در محور میدان استقلال تا میدان جمهوری خبر داد و افزود: هزینه اجرای تراموا پایین‌تر، راه‌اندازی و اجرای آن به مراتب راحت‌تر و سرعت آن بیشتر خواهد بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *