اجرای گروه سرود عاشوراییان برای اولین بار در محرم

مجموعه فرهنگی عاشوراییان برای اولین بار در ویژه برنامه ی رقص شمشیر آیتم سوگواره را توسط گروه سرود عاشوراییان برگزار می کند. این گروه ۱۳ سرود را برای دهه ی محرم الحرام آماده کرده است که هر یک با موضوع غیرت و متناسب با نام هرشب خواهد بود.
گروه سرود عاشوراییان برای اولین بار در مراسم سوگواری اباعبدالله سرودهای عاشورایی را اجرا می کند. به گفته ی آقای پور شفیع مسئول بخش سرود، از ۳ ماه قبل برنامه ریزی گروه سرود عاشوراییان آغاز شده بود که طی این زمان ۱۳ تراک آماده شد. این سرودها در سه بخش ابتدایی، قبل از سخنرانی و خروج اجرا می شود. بخش ابتدایی ۲ سرود با موضوع شعار امسال عاشوراییان و عنوان رقص شمشیر و شعر آقای حسین جانی می باشد، دومین سرود تاریخچه ی محرم است که در شعر آن تقریباً تمام شعارهای محرم ۱۰-۱۲ سال قبل مجموعه گنجانده شده است.
همچنین سرودی که بعد از آیتم شعرخوانی اجرا می شود متناسب با نام هرشب، همچون شب حضرت مسلم، حر و … تهیه شده که در اکثر شعر این سرودها بحث غیرت و کلمه ی آن دیده می شود مثلاً برای حضرت ابوالفضل علیه السلام و حضرت علی اکبر حتما بحث غیرت و حماسی بودن در شعر لحاظ شده است به غیر از یک سری شب ها که به علت احساسی بودن واقعه بحث غیرت را نداریم مانند شب حضرت رقیه سلام الله علیها و شب حضرت علی اصغر علیه السلام.
علاوه بر این، سرودی جهت تشکر، قدردانی و التماس دعا از عزادارانی که در روضه ی عاشوراییان حضور داشته اند، در پایان جلسات پنج شب دوم اجرا خواهد شد.
به نقل از آقای پور شفیعی گروه سرود عاشوراییان ۴۰ نفر هستند که از اعضای دانش آموز دبیرستانی و دانشجوی این مجموعه فرهنگی انتخاب شده اند. طراحی و دوخت لباس گروه نیز در قسمت خواهران انجام شده که فرمی متحدالشکل با پیراهنی مشکی و نواری قرمز بر روی آن به همراه شال گردنی ترمه است.
گفتنی است ملودی ها، تنظیم، میکس، مستر و آهنگ سازی این سرودها نیز، بر عهده ی اعضای مجموعه فرهنگی عاشوراییان بوده
است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *