صندوق بین‌المللی پول؛ عربستان تا سال ۲۰۲۰ ورشکسته می‌شود

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد عربستان سعودی تا ۵ سال آینده ورشکسته خواهد شد.
به گزارش کیمیای کویر، به نقل از شبکه خبری راشاتودی صندوق بین‌الملل پول هشدار داد که عربستان سعودی در طول ۵ سال آینده منابع مالی خود را از دست خواهد داد.
بر اساس آخرین گزارش مالی منطقه‌ای صندوق بین‌المللی پول، عربستان با ۲۱/۶ درصد کسری بودجه در سال ۲۰۱۵ مواجه خواهد شد و در سال ۲۰۱۶ نیز با ۱۹/۴درصد کسری بودجه خواهد داشت.
صندوق بین‌المللی پول دو فاکتور را در چشم انداز منطقه‌ای، به عنوان فاکتورهای کلیدی عنوان کرد. این دو فاکتور توزیع و تعمیق بحران منطقه‌ای و سقوط قیمت نفت است.
بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی می‌شود تا ۵ سال آینده ۱۰ میلیون نفر در کشورهای صادرکننده نفت به دنبال کار باشند و دست‌یابی ثبات مالی درمیان‌مدت و ایجاد اشتغال چالشی برای دولت‌ها خواهد بود.
بر اساس این گزارش، کارشناسان بسیاری پیش‌بینی کردند که قیمت پایین نفت برای آینده باقی می‌ماند.
«مسعود احمد» دبیر دفتر آسیای مرکزی و خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول در این‌باره گفته است «برای صادرکنندگان نفت در منطقه، کاهش قیمت نفت به کاهش درآمدها منجر شده و تنها در سال جاری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار بوده است.»عربستان نیز به عنوان یکی از کشورهای تولیدکننده نفت، در اثر کاهش قیمت نفت با کاهش شدید درآمد مواجه
شد.
از سوی دیگر عربستان سعودی اخیرا و برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ تا کنون با کسری بودجه مواجه شده است.
دارایی‌های خارجی عربستان از ماه ژانویه تا آگوست حدود ۸۲ میلیارد دلار افت داشتند. در اثر کسری بودجه در این کشور، پروژه‌های بسیاری مسکوت مانده‌اند.شرکت‌های ساختمانی، برای ۶ ماه یا بیشتر دستمزدی دریافت نکرده‌اند و تاخیر در پرداخت دستمزدها اخیرا افزایش یافته است.

افزایش ۵۷درصدی اعتبار راه و شهرسازی شهرستان اصفهان

اعتبارهای مالی تخصیص یافته به اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان در سال جاری ۵۷ درصد افزایش یافت.
به گزارش کیمیای کویر، روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان اعلام کرد: امسال ۸۵ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی های سرمایه ای و ماده ۱۸۰ به شهرستان اصفهان تخصیص یافت.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان گفت: با وجود کاهش ۲۰ درصدی اعتبارهای مالی استان، اعتبارهای راه و شهرسازی این شهرستان ۵۷ درصد افزایش
یافت .
هوشنگ طایی افزود: از ۸۵ میلیارد ریال اعتبار این شهرستان، ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال مربوط به بخش راهداری و ۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مربوط به پروژه های بخش احداث است.
شهرستان اصفهان دارای دو هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *