شایعه‌ خوش‌یمن برای خودروسازان داخلی

از این پس در این ستون قصد داریم تا به مهم‌ترین اخبار دنیای خودرو بپردازیم؛ اگر علاقه‌مند به خودرو و اخبار مربوط به آن هستید، خواندن این ستون را در روزهای یکشنبه به شما پیشنهاد می‌کنیم.
شایعه خوش‌یمن
بعد از اعلام معاون وزیر صنعت مبنی بر نهایی شدن قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی حداکثر تا خرداد امسال، بازنشر ۲ شایعه تاییدنشده درباره فروش سهام ایران خودرو و سایپا به خودروسازان خارجی، موج تازه مثبتی را به راه انداخت و زمینه‌ساز جمع شدن صف‌های فروش سهام شرکت‌های خودروساز شد. شایعه فروش ۲۹ و ۱۷ درصد از سهام سایپا و ایران خودرو به سیتروئن و فیات که هنوز به تایید هیچ مرجع رسمی‌نرسیده، در هفته اول سال باعث شد که قیمت سهام ایران خودرو و سایپا بار دیگر به مدار مثبت بازگردد.
کاهش واردات خودروهای لوکس
در سال گذشته یکی از موفق‌ترین سیاست‌های دولت در جلوگیری از واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی یا لوکس پیاده شد؛ در سال ۱۳۹۴ با اجرایی شدن این سیاست و چشم‌پوشی دولت از درآمدهای حاصل از محل واردات خودرو به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی
واردات خودرو بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت.
خودروی ارزان‌قیمت برقی
تسلا پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره از خودرو تمام الکتریکی ارزان قیمت، لوکس و اسپرتش رونمایی کرد. تسلای مدل ۳ از سال آینده میلادی با قیمت پایه ۳۵ هزار دلار روانه بازار خواهد شد.
«سانتافه» ماشین جدید پلیس
نیروی انتظامی ‌برای مبارزه با تهبکاران و متخلفان نیازمند ماشین‌هایی است که مجهز به سیستم‌های پیشرفته‌ای باشد. به‌تازگی عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد ماشین گشت نیروی انتظامی ‌در ایران به هیوندای سانتافه مجهز شده است. البته تاکنون مقام و مسئولی این موضوع را تایید نکرده است.
مهندسی معکوس خودروی برقی «نیسان»
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از آغاز مهندسی معکوس نخستین خودروی سبز در کشور خبر داد. این خودرو به نام لیف (LEAF) ساخت شرکت نیسان ژاپن و یکی از پرفروش‌ترین خودروی‌های برقی در سطح جهان است. این خودرو با هر بار شارژ مسافتی به طول ۱۲۷ کیلومتر را می‌پیماید و به عنوان یک خودروی سبز فاقد هرگونه آلودگی هوا و صداست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *