دبیر کل جمعیت ایثارگران استان اصفهان: عمل همه‌جانبه به اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است

دبیر کل جمعیت ایثارگران استان اصفهان گفت: دولت باید با تمام توان، اقتصاد مقاومتی را عملی کند. مجتبی کرباسی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌ عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار کرد: در کشور ما سیاست‌گذارهای سطوح عالی، سال‌هاست که مبحث اقتصاد را موضوع اول و پایه تمام تغییرات و تحولات کشور می‌دانند. وی ادامه داد: نظریه‌پردازها از زوایای مختلف درباره ساختار اقتصاد و اقتصاد مقاومتی صحبت کرده و آن را تبیین کرده‌اند و همه به الزام اقتصاد مقاومتی باور دارند.
عمل همه‌جانبه به اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است
دبیر کل جمعیت ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه چیزی که در گذر رفت ‌و آمد دولت‌ها مغفول مانده، عمل همه‌جانبه به این نیاز جدی جامعه یعنی اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: گاهی دولت‌ها از سر توجه خاصی که در زمانی به یک موضوع می‌کردند، به بعدی از این اقتصاد پرداختند؛ اما این نگاه‌ها همه‌جانبه نبوده و گاهی نیز موضوعی مدنظر قرار می‌گرفته، سپس فراموش‌شده است. کرباسی ادامه داد: زمانی یکی از دولت مصمم شد در زمینه گندم کشور را خودکفا کند؛ اما بعد از مدتی آن را فراموش کرد و باز کشور به واردات گندم روی آورد و زمانی روی بحث برنج و فولاد این تصمیم را داشتند که دوباره فراموش شد. وی عنوان کرد: نگاه مقطعی، مشکلات کشور ما را حل نمی‌کند و باید نگاه پایدار و دایمی به بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشیم؛ این‌طور نباشد در یک دولت، مسکن بحث اصلی قرار گیرد و دولت بعد آن را نادیده بگیرد و فقط معایب آن را در جامعه بیان کند.
دولت باید با تمام توان، اقتصاد مقاومتی را عملی کند
دبیر کل جمعیت ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: دولت‌ها باید به‌صورت مستمر و پایدار در بحث اقتصاد مقاومتی عمل کنند و صحبت مقام معظم رهبری روی «عمل و اقدام» و بیان آن درباره اقتصاد مقاومتی، جای توجه به این موضوع را دارد؛ انتظار نمی‌رود مسئولان با برگزاری سمینار و نشست موضوع اقتصاد مقاومتی را روی زبان نگه‌دارند. کرباسی افزود: انتظار می‌رود دولت به‌ صورت قرارگاهی تمام توان خود را در جهت اقتصاد مقاومتی بسیج کند و حتی خود را فدای اجرای اقتصاد مقاومتی کند و به‌جای دنبال کردن راهکارها و سیاست‌های شعاری برای بقا و رأی‌آوری خود، همه همت خود را روی این بگذارد که اقتصاد کشور بر روی ریل اقتصاد مقاومتی به جریان بیفتد. وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و ماندگارترین کاری که دولت فعلی و دولت‌های بعد می‌توانند انجام دهند اجرایی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اگر دولت‌های دیگر به روی کار بیایند باید با همان توان و شدت قبل به ادامه کار در اقتصاد مقاومتی بپردازند.
دبیر کل جمعیت ایثارگران استان اصفهان اضافه کرد: با شکل‌گیری این روند می‌توانیم مطمئن باشیم که ظرف یک دهه آینده از دنیا مستقل خواهیم بود و هراسی از تحریم نخواهیم داشت که ممکن است مشکلاتی را در کشور ایجاد کند. کرباسی در ادامه به نقش احزاب در تحقق شعار سال و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی اشاره و تبیین کرد: احزاب باید خواسته‌های خود را به این سمت ببرند که مسئولان اجرایی به عمل روی بیاورند و اگر مطالبه عمل‌گرایی نباشد، مردم را از شعارزدگی و تکرار حرف‌هایی که به نفع مردم نیست، خسته خواهیم کرد.
وی در پایان با بیان این موضوع که هر کسی که قلبش برای ایران و اسلام می‌تپد، حتما اقتصاد مقاومتی را علاج مشکلات کشور می‌داند، خاطرنشان کرد: کسانی هم که به دنبال منافع مادی خود هستند، اگر به بحث اقتصاد مقاومتی فکر کنند و با آن همراهی کنند، به مطلوب خود خواهند رسید و اگر کسی از روی غفلت به خارج کشور چشم داشته باشد و به دنبال حل مشکلات کشور براساس الگوهای غربی باشد، به کشور لطمه خواهد زد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *