اصفهان رتبه اول طرح عیدانه کتاب

کیمیای وطن: استان اصفهان با بیش از ۱۶ هزار خریدار در صدر پرفروش‌ترین استان‌های کشور بر اساس خریدار در طرح عیدانه کتاب قرار گرفت. طرح عیدانه کتاب با شعار «امسال کتاب عیدی دهیم» در بازه زمانی یک ماه از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۹۵ با هدف تزریق یارانه کتاب از مسیر کتابفروشی‌ها به مصرف‌کننده‌های کتاب در سطح کشور در حال اجراست. بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی خانه کتاب، استان اصفهان با ۵۹ کتابفروشی فعال خود توانست زمینه جذب مخاطبان بسیاری را برای استقبال از این طرح نوروزی فراهم کند. طرح عیدانه کتاب در ۳۱ استان کشور و با مشارکت ۳۶۰ کتابفروشی توسط خانه کتاب و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است. ۸۸ هزار و ۸۲۶ نفر در این طرح کتاب خریداری کردند و استان‌های اصفهان، تهران
خراسان رضوی و گیلان به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را در خرید کتاب کسب کرده‌اند. کتاب‌های بی شعوری، شازده کوچولو، سمفونی مردگان، ارتباط با خدا به عنوان پر فروش‌ترین کتاب‌ها در این طرح از سوی خانه کتاب اعلام شده است.

برگزاری کارگاه «مثنوی خوانی»
در اصفهان
مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان کارگاه آموزشی «مثنوی‌خوانی» را ویژه رده سنی بزرگسالان برگزار
می‌کند. مسئول آموزش این مرکز ضمن اعلام این خبر گفت: مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان، سلسله کارگاه‌هایی را با محتوای آموزش ادبیات کهن ایران‌زمین برگزار و اینک ترم بهاره این کارگاه در سال جدید آغاز به ثبت نام کرده است. بندگانی افزود: کارگاه آموزشی مثنوی‌خوانی با محوریت آموزش مفاهیم و مضامین مثنوی معنوی، دیوان عظیم مولانا جلال الدین بلخی، ویژه رده سنی از ۱۷ سال به بالا برگزار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: این کارگاه در قالب ۲ مجموعه کلاس برگزار می‌شود که کارگاه نخست با تدریس دکتر حیدرنیا در روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود. وی ادامه داد: دومین کارگاه نیز با تدریس دکتر سلمانی در روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۸ می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *