امیر کاستاریکا: امسال به ایران سفر می‌کنم

امیر کاستاریکا، کارگردان صربستانی اعلام کرد که به افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمی‌رسد، ولی سعی دارد شهریور ماه سفری به ایران داشته باشد. کارگردان برجسته صربستانی و چهره شناخته شده سینمای جهانی در دیدار با محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد ضمن تحسین صنعت سینمای ایران گفت: گرایش و رغبت من به فرهنگ شرقی بسیار است و در مقابل، نسبت به جاذبه‌های غربی تمایلی احساس نمی‌کنم. کاستاریکا افزود: مواضع من در این میان کاملا مشخص است و بر همین اساس نیز به فرهنگ، تمدن و هنر ایرانی علاقه مضاعف دارم. این کارگردان ضمن ابراز اشتیاق فراوان برای سفر به ایران و با اظهار تأسف و عذرخواهی از وعده پیشین خود در جریان دیدار سال گذشته با شالویی مبنی بر حضور در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل سی و چهارمین جشنوار فیلم فجر گفت: هم اکنون به طور مستمر سرگرم گذراندن مراحل پایانی ساخت و تدوین فیلم سینمایی خود برای حضور در جشنواره کن هستم و به همین سبب نمی‌توانم در موعد مقرر و برای شرکت در مراسم افتتاحیه فیلم فجر تهران حضور داشته باشم. وی خاطرنشان کرد: برای من که آوازه فرهنگ غنی و هنر شکوهمند کشور تاریخی ایران را بارها شنیده‌ام، آرزوی بزرگ و مهمی است که هرچه زودتر به دیدن این سرزمین فرهنگی و باستانی بشتابم و برای این منظور هم آماده‌ام تا در همین سال جاری (شهریور ماه) به ایران سفر کنم.
امیر کاستاریکا از فیلمسازان شهیر جهان سینما و هنر هفتم است که تا کنون آثار مهمی را عرضه کرده و در جشنواره‌های متعدد جوایز بزرگی را هم به خود اختصاص داده است.

تهیه‌کننده «دور همی»: خودمان را اصلاح می‌کنیم

تهیه‌کننده‌ «دور همی» درباره‌ تذکر قائم‌مقام معاون سیما برای رعایت شأن مهمانان در این برنامه طنز توضیح داد: این تذکر به آقای مدیری داده نشده و به ما داده شده که صحت هم دارد و تذکرشان کاملا درست بوده است؛ ما باید خودمان را اصلاح کنیم. هاشم رضایت در همین زمینه گفت: ما باید شأن مهمانان برنامه «دور همی» را بیشتر حفظ کنیم که مشکلی پیش نیاید. من به عنوان تهیه‌کننده برنامه «دور همی»، از مسئولان سازمان صدا و سیما و آقایان دکتر پورمحمدی (معاون سیما)، دکتر کرمی (مدیر شبکه نسیم) و همچنین رییس سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم که با راهنمایی‌هایشان به ما کمک می‌کنند تا برنامه بهتری داشته باشیم.
وی درباره‌ تغییر زمان پخش برنامه «دور همی» پس از تعطیلات نوروز اعلام کرد: تا اواخر هفته جاری زمان دقیق پخش این برنامه مشخص خواهد شد. تهیه‌کننده «دور همی» در پایان متذکر شد: برنامه «دور همی» کاری گروهی است و کارگردان و نویسنده‌ای واحد ندارد؛ این در حالی است که بسیاری از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها این گونه منتشر می‌کنند که «دور همی» به کارگردانی آقای مدیری و نویسندگی آقای ژوله ساخته می‌شود؛ در حالی که این برنامه کاری گروهی است که همه عوامل در آن مشارکت دارند. شیوه برخورد «دور همی» با مهمانان این برنامه، در روزهای اخیر واکنش‌های متفاوت و انتقادهایی را به همراه داشت که پس از تراشیدن موی سر نیما فلاح توسط مهران مدیری به اوج رسید؛ این در حالی است که سحر ولدبیگی – همسر نیما فلاح – در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به دفاع از برنامه «دور همی» پرداخته است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *