رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان عنوان کرد: توسعه صنایع وابسته به بخش کشاورزی در جنوب کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به نقش مهم کشاورزی در جنوب استان خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در صنایع وابسته به این بخش شد. سید یعقوب موسوی اظهارداشت: جنوب استان کرمان از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی در کشور است و در زمینه تولید محصول خارج از فصل نقش استراتژیکی را به عهده دارد.
وی تصریح کرد: در سال جاری تسهیلات قابل توجهی در راستای توسعه بخش صنعت کشاورزی اختصاص یافته است و از هر گونه سرمایه‌گذاری در این زمینه استقبال می‌کنیم.
موسوی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال اعتبار در این بخش در نظر گرفته شد که نشان از اهمیت این موضوع دارد. رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: توسعه کشاورزی وقتی معنی‌دار می‌شود که ارزش افزوده کشاورزی و تولید محصولات ثانویه نیز در همین منطقه روی بدهد و در این شرایط توسعه پایدار در بخش کشاورزی روی می‌دهد و ضمن افزایش بهره‌وری زمینه ایجاد شغل نیز تسریع خواهد شد.
وی افزود: توسعه کشاورزی مدرن و استفاده از روش‌های مکانیزه کاشت داشت و برداشت و همچنین توسعه آبیاری مکانیزه و کشت گلخانه‌ای از سیاست‌های عمده در این بخش محسوب می‌شود. موسوی ادامه داد: در جنوب استان کرمان به دلیل شرایط مطلوب و حاصلخیزی آب، ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌شود.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری:
تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در چهارمحال و بختیاری است. قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: دولت در تلاش است که توسعه و پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف از شتاب بیشتری برخوردار شود. وی ادامه داد: فعال شدن واحدهای صنعتی و با تمام ظرفیت کار کردن آن‌ها، یکی از اهداف اصلی است که این مهم نیز امسال با جدیت دنبال می‌شود. استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فعال شدن واحدهای صنعتی، موجب ایجاد اشتغال می‌شود که این اشتغال بدون سرمایه گذاری‌های کلان انجام شده است. قاسم سلیمانی دشتکی عنوان کرد: از اهداف اصلی دولت در سال جاری رونق اقتصادی است که دولت با جدیت این مهم را دنبال می‌کند. استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای برجام زمینه‌ساز توسعه کشور است، ادامه داد: با محقق شدن اجرای برجام روند توسعه و شتاب کشور بیشتر می‌شود و کشور در مسیر توسعه و ترقی قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه اجرای برجام موجب رونق اقتصادی و توسعه بخش‌های مختلف کشور می‌شود، ادامه داد: اجرای برجام، زمینه‌ساز ارتباط اقتصادی با کشورهای مختلف است که این امر زمینه را برای توسعه صادرات افزایش می‌دهد که این مهم نیز موجب توسعه واحدهای تولیدی کشور و ایجاد اشتغال می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *